اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

58 کشته و زخمی؛ حملات خونبار سعودی به نقاط مسکونی صنعاء

ائتلاف سعودی امروز نقاط مسکونی پایتخت یمن را هدف حملات هوایی مکرر قرار داد و یک خانواده را کامل به کام مرگ فرستاد به طوری که تاکنون حدود 60 نفر کشته یا مجروح شده‌اند.

58 کشته و زخمی؛ حملات خونبار سعودی به نقاط مسکونی صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (پنجشنبه) همزمان با پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی بر فراز صنعا، صدای انفجارهای شدیدی شنیده شد .

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این جنگنده‌ها در شش حمله، دو پایگاه «الصمع و الفریجه» در شهرستان «ارحب» (واقع در استان صنعا) را هدف قرار دادند و سه حمله به «عطان»، 5 حمله به مناطق مختلف «نقم»، دو حمله به منطقه «نهدین» و یک حمله به باغ «21 سپتامبر» در شهرستان «الثوره» داشتند.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، در این حملات شش نفر -چهار کودک و دو بزرگسال- کشته و ۵۲ نفر مجروح شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در بین مجروحان دو زن روس نیز دیده می‌شود که در منطقه یاد شده ساکن بوده‌اند و در حوزه پزشکی کار می‌کرده‌اند؛ این دو اکنون در بیمارستان بستری هستند.

شبکه «المیادین» هم اعلام کرد، ائتلاف سعودی به یک منطقه مسکونی در خیابان «الرباط» حمله کرد و خودروهای اورژانس به سرعت در محل حاضر شدند. سعودی‌ها همچنین یک مرکز نظامی دیگر در منطقه «نقم» صنعا را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در پی حمله ائتلاف سعودی به منطقه «الرقاص» واقع در مرکز صنعا تمام اعضای یک خانواده کشته شدند. منزل هدف قرار داده شده دقیقا در تقاطع دو خیابان «الرباط و الرقاص» و در مجاورت یک مدرسه قرار داشته است.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن به شبکه «المنار» گفت، «عبدالله صبری» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران یمنی در پی حمله ائتلاف سعودی به منزلش در منطقه الرقاص دچار جراحت و شکستگی‌های بسیاری شده است.

وی افزود، یکی از فرزندان وی در این حمله کشته شده و همسر و یک پسر دیگر او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 

 

 

 

 

بر اساس گزارش «القدس العربی»، ائتلاف سعودی پیشتر از آغاز عملیاتی علیه نیروهای انصارالله در صنعا خبر داده بود. تیم‌های نجات در حال جستجو زیر خرابه‌های ناشی حملات هستند تا مفقودان احتمالی را پیدا کنند. 

شبکه «رویترز» هم به نقل از مقامات محلی گزارش داد، حملات مذکور نه پایگاه نظامی در صنعا و اطراف آن را هدف قرار داده است.

شبکه «العربیه» سعودی هم در گزارش خود اعلام کرد، در این حملات زاردخانه‌های اسلحه و مواضع انصارالله در «جبل عطان» صنعا هدف قرار گرفته است.

العربیه در حالی مدعی حمله به مناطق صرفا نظامی می‌شود که بسیاری کشته‌ها و مجروحان این حملات، غیرنظامی و از زنان و کودکان هستند.

حملات امروز به صنعا دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش یمن با پهپاد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت «آرامکو» سعودی را هدف قرار داد (جرئیات بیشتر).

حملات به دیگر نقاط یمن

بر اساس گزارش المسیره، در پی حملات ائتلاف سعودی به دو استان «الضالع و الحدیده» چندین یمنی زخمی شدند.

در استان ضالع و در پی یک شلیک یک موشک هوایت‌شونده ائتلاف سعودی به مزرعه‌ای در نزدیکی شهرستان «قعطبه» پنج یمنی زخمی شدند.

در الحدیده نیز با حمله توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز به منازل غیرنظامیان در منطقه «السلام» یک زن و بچه‌اش مجروح شدند.

شلیک موشک زلزال ۱

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیشب در واکنش به حملات ائتلاف سعودی یک فروند موشک بالستیک زلزال۱ به سمت تجمع متجاوزان در پایگاه «السلب» جیزان (واقع در مرز عربستان و یمن) شلیک کردند. این موشک با دقت به هدف خورد و خسارات جانی و مالی زیادی به ائتلاف سعودی وارد کرد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شده‎اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول