اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌جنوبی گشایش یافت/ تخفیف ۴۰ درصدی کتب

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قالب 60 غرفه شامل نشر کتب قرآنی و اسلامی، محصولات دیجیتال، مؤسسات فرهنگی هنری و ادارات در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.

دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌جنوبی گشایش یافت/ تخفیف ۴۰ درصدی کتب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و ناشران در قالب 60 غرفه شامل نشر کتب قرآنی و اسلامی، محصولات دیجیتال، مؤسسات فرهنگی هنری و ادارات در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.

ناصر نبی‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از اجرای برنامه‌های جشن رمضان در قالب 75 عنوان برنامه در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل نشست‌های قرآنی، محافل انس با قرآن، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نمایشگاه‌‌های قرآنی است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌جنوبی، بیان داشت: این نمایشگاه از امروز افتتاح و تا یکم خردادماه در محل حسینیه جماران در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.

تخفیف 40 درصدی کتب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی قرآن را کتاب انسان‌ساز و معنای زندگی دانست و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی تلاش شده با همیاری ناشران آثار نمایشگاه قرآن کریم با 40 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

نبی‌زاده از فعالیت 76 مؤسسه قرآنی در سطح استان خبر داد و با اشاره به نقش این مؤسسات قرآنی، تبیین کرد: وجود این مؤسسات بستر مناسبی برای توجه تمام مسؤولان جهت حمایت از این مؤسسات قرآنی را فراهم کرده است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ده‌ها فعالیت قرآنی در استان انجام و هفدهمین آزمون سراسری قرآن در 9 حوزه استانی نیز برگزار شد، اضافه کرد: امیدواریم با تصویب سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان بستر لازم و چشم‌اندازی منسجم برای حمایت فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

علی اصغر موسوی‌کیا مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: روی آوردن به سمت پیامبر(ص) و قران کریم، اهل بیت(ع) و عمل به فرامین آن‌ها می‌تواند انسان‌ها را به درجات بالای معنوی برساند.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه، تبیین کرد: سلامت معنوی مگر با متوسل شدن به قرآن کریم که کتاب هدایت، سعادت و کتاب انسان‌سازی است، حاصل نمی‌شود.

ضرورت ورود سازمان نهضت سوادآموزی به مباحث قرآنی

 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید علاوه بر ظاهر قرآن، به باطن، فهم و تدبر در قرآن روی آورند، متذکر شد: باید یک نهضت قرآنی در اعضا و جوارح مسلمانان شکل گیرد.

 موسوی‌کیا با بیان اینکه امروز در کشور به یک سازمان بزرگ نهضت قرآن‌آموزی نیازند هستیم، تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش سازمان نهضت سوادآموزی را داریم که کارهای خوبی در راستای باسواد کردن مردم انجام داده است.

وی خواستار ورود سازمان نهضت سوادآموزی به مباحث قرآنی شد و افزود: این سازمان باید روی قرآن به صورت اختصاصی کار کند و در این زمینه معلمان و علما نیز باید ورود کنند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول