اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت ساماندهی مراکز خرید و فروش میوه‌های فصلی حاشیه جاده‌های آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم ساماندهی مراکز خرید و فروش میوه‌های فصلی در حاشیه جاده‌های استان تاکید کرد.

ضرورت ساماندهی مراکز خرید و فروش میوه‌های فصلی حاشیه جاده‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا حسینی پنجشنبه شب در جلسه ساماندهی مراکز خرید و فروش میوه‌های فصلی در حاشیه جاده‌ها که در محل سالن جلسات شماره ۴ استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه بازاررسانی و به ثمر نشستن محصولات کشاورزی در استان قرار داریم اما متاسفانه عده‌ای در حاشیه جاده‌ها و در فضاهای غیربهداشتی، اقدام به خرید و فروش میوه‌های فصلی می‌کنند که با توجه به مشکلاتی که این امر به دنبال دارد، ضروری است که این مراکز ساماندهی شوند.

وی اظهار کرد: خرید و فروش میوه در حاشیه جاده، علاوه بر اینکه تعرض به حریم جاده محسوب می‌شود، مشکلاتی را نیز برای شهروندان و ترددهای جاده‌ای ایجاد می کند که ضرورت دارد دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این خصوص وارد عمل شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی همچنین گفت: برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و میوه‌های فصلی می‌توان بازارچه‌هایی را به صورت استاندارد و بهداشتی در برخی حاشیه جاده‌ها و روستاها ایجاد کرد تا مردم نیز بتوانند در صورت تمایل مستقیما از این مراکز خرید کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر باغات سیب درختی و هسته‌دار استان در شهرستان ارومیه واقع شده است، در این راستا نیاز است حداقل هفت بازارچه محلی خرید محصولات کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان ایجاد شود.

حسینی خاطر نشان کرد: بازارچه‌های محلی خرید محصولات کشاورزی می‌توانند به عنوان بزرگترین ظرفیت برای توسعه گردشگری و ایجاد ارزش افزوده و فرصت اشتغالزایی در منطقه به شمار روند.

 یک سوم سیب استان در کارخانه‌های صنایع تبدیلی مصرف می‌شود

در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه امسال زمان سال‌آوری باغ های سیب درختی استان است و سالانه یک سوم محصول تولیدی سیب درختی استان به مصارف کارخانه‌های صنایع تبدیلی می‌رود، ساماندهی مراکز خرید کنار جاده‌ها پیش از فصل برداشت بیش از پیش ضرورت دارد.

رسول جلیلی ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت سیب درختی، امسال از دپو و جمع‌آوری سیب در کنار جاده‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط، توسط نیروی انتظامی جلوگیری خواهد شد تا محصول به صورت مستقیم و بهداشتی از باغ به سوی کارخانجات صنایع تبدیلی حمل شود.

وی تاکید کرد: امسال در مناطق سیب‌خیز استان، برای احداث مراکز خرید فصلی و موقت جمع‌آوری سیب درختی، از سوی سازمان امور اراضی کشور کد آیسیک و مجوز تغییر کاربری موقت صادر شده تا برای جمع آوری سیب صنعتی به صورت بهداشتی، جهت انتقال به کارخانه‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/61024/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول