اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت حذف تشریفات زائد در مجالس ترحیم

امام جمعه شهرستان اهر بر ضروت حذف تشریفات زائد از مجالس ترحیم تاکید کرد و خواستار فرهنگ‌سازی و همراهی مردم و مسوولان در این خصوص شد.

ضرورت حذف تشریفات زائد در مجالس ترحیم

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر در ارتباط با ساماندهی مجالس ترحیم در شهرستان اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم واقعاً گرفتار هستند و متحمل زحمت شده و مجبورند در اکثر این مجالس حضور پیدا کنند، از این رو ضرورت دارد در این خصوص راهکار لازم جهت تسهیل در امور ارائه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد داد، همچون برخی شهرستان‌های استان بهتر است مجالس ترحیم دو یا چند متوفی را در یک مجلس و یک مسجد برگزار کنند.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی بیان داشت: انتظار داریم با تدبیر لازم، همشهریان در این موضوع پیشقدم شوند و این امر را فرهنگ‌سازی کنند، چون وضعیت فعلی واقعاً قابل‌ قبول نیست. 

این مقام مسوول یادآور شد: الحمدلله برخی موارد از جمله فرهنگ تغییر وقت مجالس از دو ساعت به یک و نیم جا افتاده است و اگر همت کنیم خیلی از موارد دیگر در این راستا را می‌توان با کمک، همفکری و همراهی مردم نهادینه کرد و قطعاً مردم نیز از کارهای ابتکاری که در راستای رفاه مردم باشد، استقبال خواهند کرد.

وی همچنین با ذکر نکته‌ای دیگر در مورد برگزاری مجالس قبل از ظهر که بسیار مهم است، ابراز داشت: برخی موارد مشاهده می‌شود که وقت مجالس با نماز ظهر مصادف شده که در این خصوص نیز از علمای بزرگوار انتظار داریم توصیه‌های لازم را به خانواده‌های متوفی انجام دهند تا در برنامه‌ریزی‌شان،  وقت اقامه نماز با وقت مجالس تلاقی نداشته باشد که واقعاً این مسئله برای شهرمان که یک شهر مذهبی می‌باشد، عیب است و جای سؤال نیز دارد.

حاجی‌زاده افزود: در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی یکی از دستورات جلسه در خصوص مجالس ترحیم خواهد بود تا ابعاد مختلف مجالس ترحیم به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول