اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

از فروش سجاده‌ سخن‌گو تا برپایی نذر حجاب

بیست و هفتمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم از ساعت ۱۷ تا ۲۴ فعال است، نمایشگاه‌گردی می‌تواند انتخاب مناسبی برای گردش پیش از افطار باشد تا هم خودتان سرگرم شوید و هم بچه‌های روزه‌دارتان را چندساعتی سرگرم کنید تا ساعات پایانی روزه خود را راحت‌تر سپری کنند.

 از فروش سجاده‌ سخن‌گو تا برپایی نذر حجاب

گروه تفریح و نشاط؛ سعیده اسدیان: مصلی امام خمینی این روزها میزبان بیست و هفتمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم است، نمایشگاهی که از ۲۱ اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا ۱۰ خردادماه ۹۸ هم ادامه دارد.

به محض ورود به نمایشگاه، جمعیتی را می‌بینم که روی پله‌های ورودی شبستان نشسته‌اند و خریدهای خود را برانداز می‌کنند.گوشه‌‌ای هم پدری با دوقلوهایش منتظر ایستاده و کمی آن طرف‌تر دو کودک مشغول توپ بازی هستند.

سبک و سیاق این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌‌های تخصصی متفاوت است و مخاطب آن بیشتر خانواده‌ها هستند.

وارد شبستان که می‌شوم اولین چیزی که توجهم را جلب می‌کند بنر بزرگی با عنوان «ثبت‌نام بن خرید از نمایشگاه» است، کمی جلوتر تابلویی نصب شده که نشان می‌دهد با ورود با راهروی سمت چپ وارد بخش هنری می‌شوید.

یکی دیگر از بخش‌های پر مخاطب نمایشگاه امسال، ارائه خدمات مشاوره‌ای است که در این راستا از حضور ۲۰ نفر از اساتید مشاور حوزوی در موضوعات مختلف اعتقادی، احکام، پاسخ به شبهات، خانواده، فرق و ادیان، کودک و روانشناسی‌های تخصصی و... استفاده شده و شما می‌توانید به صورت رایگان از این فرصت استفاده کنید.

 

 سجاده‌های نماز سخنگو برای کودکان

شبستان اصلی بخش خانواده،‌کودک و نوجوان، بین‌الملل، فضای مجازی و موسسات قرآنی را در خود جای داده، بنابراین اگر با خانواده قصد بازدید از نمایشگاه را دارید می‌توانید از درب ۱۷ و ۱۸ تردد کنید تا آسان‌تر به بخش‌های مرتبط با خانواده و کودک و نوجوان دسترسی داشته باشید.

یکی از غرفه‌های جالب در این بخش غرفه شادی و شایان است که اولین سجاده‌های نماز سخنگو را وارد بازار کرده و حسابی هم مخاطب دارد.

برای رفتن به این غرفه باید از درب متروی مصلی به سمت سالن‌های دیجیتال بروید و با ورود به راهروی اول غرفه ۳۴ این سجاده‌ها را ببینید، قیمت اصلی این محصول ۱۷۶ هزار تومان است که در نمایشگاه قرآن با تخفیف به فروش می‌رسد.

این سجاده سخنگو که رتبه اول کشوری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز را از آن خود کرده نماز و احکام را به شیوه‌ای نوین به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

 

یک مدرسه قرآنی را به خانه‌تان بیاورید

نمایشگاه قرآن می‌تواند مکان مناسبی برای گشت و گذار بچه‌ها باشد چرا که غرفه‌های کودک فعال است و محصولات کودک و نوجوان امسال با سلیقه بهتر و به شکل‌های کاربردی‌تری عرضه می‌شود.

برای مثال شما می‌توانید با پرداخت ۲۰ هزار تومان و تهیه نرم‌افزار «کودک نابغه قرآنی» یک مدرسه قرآنی را به خانه‌‌تان ببرید.

 

آشنایی با ابعاد ذهنی کودک در نمایشگاه قرآن

در غرفه ۵۱ هم مفاهیم اخلاقی که در قرآن غالباً به صورت داستان‌های قرآنی ارائه شده‌اند، به صورتی قابل فهم برای کودکان روایت می‌شود و از‌ آنها خواسته می‌شود تصویری در مورد آنچه که شنیده‌اند را بر روی کاغذ بکشند.

بعد از آن متخصص روانشناسی رشد با کمک کارشناس قرآنی تصویری که کودکتان خلق کرده را برای‌تان تفسیر می‌کند تا از این طریق با ابعاد ذهنی و دغدغه‌های روحی و روانی فرزندتان آشنا شوید.

 

تلاش برای احیای فرهنگ خمس

یکی از اقدامات جالب نمایشگاه قرآن امسال مربوط به بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس است، در این غرفه تابلو‌هایی به منظور فرهنگ سازی موضوع خمس به نمایش گذاشته شده و کتاب‌هایی با موضوع خمس به بازدیدکنندگان از این غرفه ارائه می‌شود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم از ساعت ۱۷ تا ۲۴ فعال است، بنابراین می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک برنامه پیش از افطار باشد تا هم خودتان سرگرم شوید و هم بچه‌های روزه‌دارتان را چند ساعتی سرگرم کنید تا ساعات پایانی روزه خود را راحت‌تر سپری کنند.

البته اگر بچه نوزاد یا کالسکه سوار دارید بهتر است با آن‌ها به نمایشگاه نروید چون هم امکان بازدید از طبقه دوم شبستان و غرفه‌های عفاف و حجاب را از دست می‌دهید و هم به دلیل ازدحام جمعیت ممکن است کودک‌تان اذیت شود.

 

دوخت رایگان و سریع چادر در بخش عفاف و حجاب

غرفه‌های عفاف و حجاب که در بالکن شبستان اصلی در طبقه دوم جانمایی شده‌اند شلوغ‌ترین بخش نمایشگاه امسال هستند. غرفه‌هایی که با فروش پارچه‌های چادری، چادرهای آماده و ملزومات حجاب با قیمت‌هایی مناسب‌تر از فروشگاه‌های سطح شهر مورد استقبال قرار گرفته‌اند به نحوی که حتی در ساعات ابتدایی شروع نمایشگاه هم ازدحام جمعیت را در این قسمت خواهید دید.

در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن کریم فضایی برای دوخت رایگان و سریع چادر در بخش عفاف و حجاب تدارک دیده شده و اگر از غرفه‌های عفاف و حجاب اقدام به خرید پارچه کنید، هزینه کارگاهی دوخت چادر به عهده فروشندگان پارچه خواهد بود.

 

برپایی «طرح ملی نذر حجاب» 

یکی از غرفه‌های بسیار شلوغ و البته جالب در طبقه دوم و بخش عفاف و حجاب، مربوط به «طرح ملی نذر حجاب» است، طرحی که در آن چادرهای کهنه با چادر‌های نو و با قیمتی حدود 35 درصد ارزان‌تر تعویض می‌شود.

طرح ملی نذر حجاب با عنوان «فردوس» سه سال است که با حذف سود بازرگانی پارچه‌های چادری، در نمایشگاه قرآن انجام می‌شود.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،‌ ارتقائ کیفیت چادرهای مورد استفاده در جامعه، ارائه چادر با کیفیت، ارزان و کاربردی با الگوی فاخر از پوشش اسلامی و گسترش مراکز عرضه با رویکرد وقف و هدیه از جمله اهدافی است که در طرح ملی نذر حجاب دنبال می‌شود.

 

راه‌های دسترسی به بیست و هفتمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم

در اصلی نمایشگاه در خیابان شهید بهشتی، روبروی خیابان میرعماد قرار دارد، شما می‌توانید برای حضور در  بیست و هفتمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم از مترو مصلی و مترو شهید بهشتی وارد محوطه نمایشگاه شوید و با استفاده از ون‌های تعبیه شده جلوی شبستان پیاده شوید.

در صورتی که می‌خواهید با وسیله شخصی به نمایشگاه بروید، می‌توانید از خیابان شهید بهشتی به پارکینگ درب شماره یک، و از خیابان مفتح، قبل از دانشگاه الهیات به پارکینگ لجستیک و از اتوبان رسالت، قبل از سازمان فرهنگ و ارتباطات به پارکینگ گلگشت برسید.

در صورتی که می‌خواهید برای افطار در محوطه نمایشگاه باشید می‌توانید بساط افطاری خود را آماده کنید تا هنگام اذان در گوشه‌ای از محوطه باز نمایشگاه با انداختن یک زیرانداز سفره افطارتان را بچینید، در غیر این صورت در جلوی شبستان غرفه‌هایی اقدام به فروش محصولات غذایی همچون آش و حلیم می‌کنند که می‌توانید برای افطاری‌تان روی آن‌ها حساب باز کنید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول