اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلاش همگانی برای ایجاد اشتغال در سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان گفت: تلاش همگانی برای ایجاد تعهد اشتغال در سمنان باید ایجاد شود.

تلاش همگانی برای ایجاد اشتغال در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در سال جدید به‌صورت ویژه برای ایجاد تعهد اشتغال تلاش کنند.

وی تصریح کرد: حوزه ict در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به جایگاه مهم این مجموعه در مقوله اشتغال، نیاز است تا مدیران استانی این مجموعه در سال جدید نسبت به ایجاد تعهد اشتغال اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان افزود: خوشبختانه فرصت‌های شغلی مناسب و پردرآمدی در حوزه ict وجود دارد که ایجاد تعهد و به وجود آمدن فرصت اشتغال، نیازمند تلاش ویژه مدیران این مجموعه در استان است.

عسگری ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده جمعیت استان سمنان را شهرنشینان تشکیل می‌دهند، باید سهم شهرداری‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی سهم بسزا و بسیار تعیین‌کننده‌ای باشد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدیریت امور شهری، نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی غیرمستقیم نیز به‌صورت ویژه اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان ادامه داد: دادگستری نیز به دلیل حجم گسترده اقدامات و خدمات قابل ارائه توسط این مجموعه، می‌تواند در حوزه ایجاد تعهد اشتغال بسیار مؤثر عمل کند که نیاز است در این خصوص تلاش ویژه‌ای صورت پذیرد.

عسگری گفت: در سال جاری بالغ بر 10 هزار و 338 نفر تعهد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان در نظر گرفته شده است که با توجه به قانون برنامه ششم که 9 هزار نفر تعهد اشتغال برای استان در نظر گرفته شده، در حال حاضر بیشتر از این میزان تعهد اشتغال در استان داریم.

وی تصریح کرد: سال گذشته 103 درصد از میزان اشتغال تعهد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان محقق شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان افزود: تمام مدیران و مسؤولان استان بدانند که قلم و قدم آنها در ایجاد تعهد اشتغال و افزایش فرصت‌های شغلی در استان تأثیرگذار است.

عسگری افزود: دستگاه‌های اجرایی استان با هم‌افزایی و افزایش تعامل بین‌دستگاهی، در محقق شدن تعهدهای اشتغال در استان همکاری و همراهی کنند.

وی تصریح کرد: در سال جدید نیاز است تا برای ایجاد مشاغلی که علاقه‌مندی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به این نوع فرصت‌های شغلی بیشتر است، اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان ادامه داد: طبق قانون اساسی، دولت و نظام مکلف است برای هر فردی در استان که علاقه‌مند به اشتغال است، حداقل‌های فرصت شغلی را فراهم کند و ما نیز باید در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول