اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حسین‌زادگان: اقدام دادستان مرکز مازندران برای آزادسازی حریم 60 متر ارزنده است

استاندار مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دادستان مرکز استان برای آزادسازی ساحل، گفت: دستگاه قضایی اولین ارگانی بوده که اعلام کرده که بحث آزادسازی انجام شود و فرمانداران در این زمینه نقش اساسی دارند و باید تلاش کنیم که در همین تابستان این اقدام عملیاتی شود.

حسین‌زادگان: اقدام دادستان مرکز  مازندران برای آزادسازی حریم 60 متر ارزنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران، خواستار توجه بیشتر مدیران و متولیان به مقوله نماز و برگزاری آن در سطح ادرات، ارگان‌ها و نهادهای استان شد.

وی در ادامه با اشاره به اتمام رسیدن عملیات تدوین دانشنامه تبرستان، تصریح کرد: کم توجهی نسبت به تاریخ استان شده، مدیران استان و شهرداران  نسبت به تهیه این کتاب اقدام کنند و برنامه‌ریزی برای چاپ این کتاب در برنامه کاری قرار گیرد.

 هزینه پنج جلد این دانشنامه 970 هزار تومان اعلام شده، استاندار مازندران اعلام کرده است که سهم شهرستان‌ها و دستگاه‌ها برای خرید و تهیه کتاب مشخص شود.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در سال رونق تولید قرار داریم، مسؤولیت اصلی ما حفظ اشتغال و تولید موجود و ارتقا وضع موجود به وضع مطلوب است که نقش فرمانداران بسیار کلیدی بوده و بانک‌ها هم بسیار اثر گذار است.

وی ادامه داد: فرمانداران گزارش ماهاانه از وضعیت شهرستان‌ها در ارتباط با تولید ارائه دهند یکی از گزارش‌های ثابت شورای اداری روند و پیشرفت کار در حوزه تولید قرار گرفته، بحث رونق تولید نباید تنها تحت عنوان شعار روی سربرگ اداری قرار گیرد.

حسین‌زادگان  با اشاره به نقش اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: بررسی وضعیتی از اتباع خارجی در استان در برنامه کاری قرار گیرد، این افراد عملا از فرصت شغلی استان استفاده می‌کنند، امکان احیا 2تا 3 هزار شغلی با بازرسی‌های میدانی وجود دارد، وقتی تشخیص داده شده است که افراد غیرقانونی در کشور حضور دارند باید نسبت به شناسایی آنها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها با اقدامات سخت‌گیرانه در این ارتباط  و در همین امسال با رعایت قانونی و شناسایی نیروهای اتباع خارجی غیرقانونی می‌توانیم هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

استاندار مازندران درباره با اشاره به نزدیک شدن ایام تابستان خواستار مدیریت مناسب مصرف برق در سطح استان شده است و گفت: مصادیق تعیین و بازرسی‌های دقیق در این ارتباط انجام شود.

وی با اعلام اینکه با  ایجاد سد کسلیان و زارم رود در استان موافقت شده است، افزود: تعهد شده که دغدغه‌های محیط زیستی را عملیاتی کنیم.

حسین‌زادگان یادآور شد: برخی شغل‌ها محرک توسعه هستند در استان‌های مانند کرمان و یزد صنایع فولادی داریم که آب‌بر هستند در استان خودمان این همه دریا و آب داریم که صنایع مناسب با اقلیم استان نداشتیم و موافقت شده است که با ملاحظات زیست محیطی زمینه ایجاد صنایع پائین دستی فولاد و پتروشیمی در استان فراهم شود.

وی با تکرار اظهارات خویش درباره کم کاری انجام شده در حوزه معدن از جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی،گفت: زمینه چرخه مناسب تولید صنعتی و معدنی در استان فراهم شود.

استاندار مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دادستان مرکز استان برای آزاد سازی ساحل، گفت: دستگاه قضائی اولین ارگانی بوده که اعلام کرده که بحث آزاد سازی انجام شود و فرمانداران در این زمینه نقش اساسی دارند و باید تلاش کنیم که در همین تابستان این اقدام عملیاتی شود.

حسین‌زادگان به مدیرانی که نسبت به عدم پیگیری مصوبات در جلسات اقدام می‌کنند، هشدار داد و گفت: مدیران موظف به پیگیری مصوبات استانی هستند.

انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی+ فیلم

وی در ادامه با انتقاد از عدم همراهی بانک‌های خصوصی در استان مازندران، گفت: بانک‌های که در توسعه اشتغال استان همکاری نمی‌کنند به مردم معرفی می‌کنیم، سودهای بالای این بانک‌ها بسیار سنگین بوده و مشخص نیست که چه فرمولی برای دریافت سود اتخاذ می‌کنند و آورده مناسبی هم برای استان مازندران ندارند.

 

 

استاندار مازندران خواستار توجه جدی به مسئله مازندران پاک شده است و تاکید کرد: در این زمینه باید به صورت عملیاتی اقدام کنیم، این طرح زینتی نبوده است، سهم هر دستگاه‌ها در این بخش مشخص شود.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول