اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای بیش از 500 برنامه به‎مناسبت سوم خرداد در گلستان

فرمانده سپاه نینوا گلستان، از اجرای بیش از 500 برنامه به‎مناسبت سوم خرداد در سراسر استان گلستان خبر داد و گفت: این برنامه‎ها در قالب 32 عنوان و 17 برنامه محوری برگزار می‌شود.

اجرای بیش از 500 برنامه به‎مناسبت سوم خرداد در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار حسین معروفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که با موضوع سوم خرداد؛ سالروز فتح خرمشهر برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنان اظهار کرد: فتح خرمشهر برای ما فتح یک شهر نیست، در حالی به مقابله با دشمن رفتیم که تمام دنیای استکبار در یک‌طرف صف‎آرایی کرده بودند و ایران طرف دیگر بود.

وی ادامه داد: در سال نخست جنگ تحمیلی به دلیل مدیریت نامطلوب و لیبرال بنی‌صدر موفقیت زیادی نداشتیم اما با اعمال تغییرات روند جنگ تغییر کرد و تلفیق زیبایی بین سپاه و ارتش به وجود آمد و عملیات‌های بزرگی به دنبال آن انجام شد.

*فتح خرمشهر نشانه جهاد و مقاومت ملت ایران بود

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه خرمشهر نشانه مقاومت، مجاهدت و جهاد واقعی ملت ایران در مقابل استکبار بود، اذعان کرد: فتح خرمشهر نشانه عظمت و بزرگی ملت ایران بود ما در فتح خرمشهر با امکانات و نیروهای اندک ضمن بازپس‌گیری خرمشهر نزدیک به 20 هزار اسیر هم در اختیار گرفتیم.

معروفی با اشاره به اینکه پیروزی در خرمشهر نشانه جهاد و مقاومت ملت ایران بود، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند آماده باشید خرمشهرها در پیش است و این به معنای آن است که ما خرمشهر را با جهاد و مقاومت بازپس‌گیری کردیم و عزت آفریدیم امروز هم در حوزه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی و اقتصادی و مقابله همه‌جانبه با دشمن نیاز است با جهاد و مقاومت بر دشمن غلبه کنیم.

وی تأکید کرد: در مقابل دشمن راهی جز منطق مقاومت که برگرفته از منطق اهل‌بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) است وجود ندارد، ابراز کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) مایه عزت بشری است و مقاومت به معنای عزت، شرف و بزرگی حسینی است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه راه مقاومت و ایستادگی ما را در دفاع مقدس پیروز کرد، ابراز کرد: تمام تلاش امروز دشمن حذف مقاومت ملت ایران است، دشمن عملیات سنگینی را علیه ما آغاز می‌کند سپس شماره تلفن برای مذاکره می‌دهد و این اقدام دشمن برای فرو ریختن مقاومت ملت ایران است.

معروفی اضافه کرد: دشمن به بهانه برجام می‌خواهد قدرت منطقه‌ای، دفاعی و موشکی ملت ایران را بگیرد و امروز دشمن قدرت رویارویی با انقلاب اسلامی و ملت ایران را ندارد لذا با جنگ روانی، سایبری و اطلاعاتی در راستای تغییر محاسبات و تمایلات و اشراف بر ذهن و قدرت انسان‌ها اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: تنها راه مقابله با دشمن، مقاومت است و برای تحقق این مهم همه باید گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه باشند و برای ایستادگی و مقابله با دشمن متحد و منسجم شوند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان، مقاومت را سنگر مستحکم در برابر دشمن دانست و بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی هر کجا مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کردیم موفق شدیم و دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد.

* استخوان‎های پوسیده استکبار با مقاومت شکسته می‎شود

معروفی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد آستانه ملت ایران را با مشکلات اقتصادی پایین بیاورد، گفت: نباید بگذاریم دشمن انسجام ما را از بین ببرد  امروز وقت سهم‎خواهی در برخی کارهای ضعیف نیست و مقاومت و اتحاد ما در برابر دشمن مسلح، خون‌خوار و جاه‌طلبی است که استخوان‌های آن پوسیده است و با مقاومت شکسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال اجرای برنامه سوم خرداد به عهده سپاه پاسداران است، از اجرای بیش از 500 برنامه به مناسبت سوم خرداد در مساجد و حوزه‌های مقاومت بسیج سراسر استان گلستان خبر داد و افزود: امسال برنامه‌های سوم خرداد در گلستان در قالب 32 عنوان و 17 برنامه محوری برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اعزام گروه‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم گلستان، برگزاری کارگاه آموزشی پیشرفت و رونق تولید در کسب و تجارب، یادبود شهدای سوم خرداد و یادواره‌های شهدا، آبروی محله، نشست بررسی خرمشهرهای پیش رو،  غبارروبی گلزار مطهر شهیدان، بیان خاطرات رزمندگان حماسه‌سازان فتح خرمشهر، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران فتح خرمشهر، شرکت و سخنرانی در نماز جمعه را ازجمله برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در گلستان برشمرد.

معروفی از برگزاری صبحگاه نظامی به مناسبت فتح خرمشهر با حضور نیروهای مسلح، خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و شورای تأمین در پنج خردادماه در گرگان خبر داد و ادامه داد: احیای مراسم لیالی قدر در جوار شهدای گمنام، برگزاری مراسم متمرکز شهدای سوم خرداد و افتتاح پروژه آبرسانی چناران مراوه‌تپه و رونمایی از نرم‌افزار تور زیارت مجازی شهداء از دیگر برنامه‌های ویژه سوم خرداد در گلستان است.

وی از انعکاس موضوعات مربوط به سیل از رسانه‌های استان گلستان قدردانی کرد و گفت: با تلاش رسانه‌ها برانگیختگی در کشور به وجود آمد و این موجب شد علاوه بر کمک‌های ملی سیل محبت از سوی ملت ایران برای کمک به سیل‌زدگان جاری شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان، تزریق امید به جامعه را از رسالت خبرنگاران عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها در حادثه سیل اقدام درصحنه عمل را به نمایش گذاشتند و باید گفت در حریان سیل زیبایی‌های دوران دفاع مقدس توسط اصحاب رسانه به زیبایی به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در گام نخست اقدامات خوبی با همت دستگاه‌های اجرایی، هلال احمر، نیروهای جهادی، بسیج و جبهه مردمی برای کمک به سیل‎زدگان انجام شد، افزود: در گام دوم ترمیم و ساخت‌وساز مناطق سیل‎زده در دستور کار است.

معروفی یادآور شد: ما صحنه را رها نکردیم اتفاقی که در حوزه سیل گریبان‎گیر گلستان شد یک امتحان متعلق به همه مردم استان گلستان است و همه مردم استان در معرض امتحان الهی هستند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه در حادثه سیل مسؤولان استانی امتحان سخت‌تری دارند و باید پاسخگوی مردم باشند، متذکر شد: برای برون‌رفت و کمک به مردم سیل‌زده مدیران جهادی و انقلابی لازم است، در واقع همه باید با تفکر، روحیه و مدیریت جهادی در کنار مردم قرار سیل‎زده قرار بگیریم.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول