اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمبود فضاهای ورزشی از موانع پیشرفت ورزش بانوان است

رییس هیات ژیمناستیک شهرستان سنندج توجه به عرصه‌های ورزشی حوزه بانوان را مهم ارزیابی کرد و گفت: کمبود امکانات و فضاهای مناسب ورزشی بزرگترین مانع ورزش بانوان محسوب می‌شود.

کمبود فضاهای ورزشی از موانع پیشرفت ورزش بانوان است

فریبرز یخچالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج حضور و موفقیت بانوان در رشته‌های ورزشی را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: در کنار قهرمانی و مدال‌آوری، نبود امکانات و سالن‌های ورزشی و فضای مناسب تمرینی در خور شان بانوان در بسیاری مواقع سبب شده بانوان ورزشکار و قهرمان ورزشی از عرصه ورزش فاصله بگیرند.

وی افزود: وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ورزشی در شهرستان سنندج می‌تواند این شهر را به قطب ژیمناستیک استان بدل کند‌.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندی به ورزش ژیمناستیک در شهرستان سنندج بالاست، گفت: یک خانه ژیمناستیک در این شهرستان جوابگوی نیاز جمعیت شهر سنندج نیست، اگر ۲ سالن ورزشی دیگر در این شهر دایر شود می‌توان ورزشکاران این رشته ورزشی را زیرپوشش داد.

وی اظهار کرد: مناطق حاشیه شهر به دلیل وجود پتانسیل‌های بالقوه می‌تواند مطرح باشد اما این مناطق  فاقد امکانات ورزشی است.

وی اضافه کرد: نبود سالن‌های ورزشی و محدودیت سالن ویژه بانوان و کمبود فضای ورزشی در حاشیه شهر سنندج نیازمند پیگیری است.

یخچالی یادآور شد: وسیله‌های ورزشی ژیمناستیک مستهلک و فرسوده شده و نیاز به نوسازی و تجهیز دارد‌.

وی آموزش در رده سنی پایین را مهم ارزیابی کرد و گفت: بیشترین دوره‌های آموزشی در رده سنی نونهالان و پیش دبستانی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بستر پرورش و رشد نوجوانان در سطوح قهرمانی مهیا شده است یادآور شد: نونهالان و بزرگسالان موفق به راه‌یابی مسابقات لیگ و کسب مقام انفرادی تیمی شده‌اند.

رییس هیات ژیمناستیک شهرستان سنندج رشد و توسعه ورزش را نیازمند حمایت‌های ویژه مسؤولان دانست و گفت: حل مشکلات ورزشی و تقویت سرمایه‌های ورزشی شهرستان سنندج نیازمند برنامه‌ریزی است.

یخچالی افزود: ژیمناستیک به عنوان رشته مادر و پایه رشته‌ها معرفی شده و شامل به نمایش گذاشتن ورزش‌هایی است که سبب پیشرفت چابکی و هماهنگی فیزیکی بدن شده و یک ورزش عالی برای جوانان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: ورزش سبب تقویت روحیه نشاط و شادابی جوانان می‌شود به موازات گسترش و توسعه ورزش در جامعه آمار انحرافات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

به گفته وی، راه‌یابی ۹۰ درصد از ورزشکاران سنندجی به مسابقات کشوری و اردوهای تیم ملی و کسب مقام کشوری جوانان و بزرگسال در مسابقات لیگ بیانگر وجود استعدادهای ورزشی و پتانسیل‌های بالقوه در این شهرستان است.

ژیمناستیک به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه‌ای ۲ هزار ساله است ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری حدود ۱۰۰ سال است.

کردستان در ۱۵ سال اخیر در بحث فنی و جایگاهی جز سه تیم برتر کشور بوده است، هم اکنون حدود هزار نفر در باشگاه‌های سنندج در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 85 / 2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول