اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

75 درصد عامل تصادفات، انسانی است/ نصب 40 دوربین پلاک‌خوان در رینگ سلامت تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه 75 درصد عامل تصادفات، انسانی است، افزود: برای همگانی کردن آموزش فرهنگ‌سازی ترافیک و رانندگی که از ضرورت‌هاست، باید از همه ابزارها، امکانات و نیروهای تأثیرگذار بهره گرفت.

75 درصد عامل تصادفات، انسانی است/ نصب 40 دوربین پلاک‌خوان در رینگ سلامت تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان و کمیته ایمنی حمل و نقل درون شهری، با اشاره به اینکه اصلاح یا حذف نقاط حادثه‌خیز تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارد، اظهار داشت: توجه به بافت فرهنگی مناطق در ایجاد راهکارهای ترافیکی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد عامل تصادفات، انسانی است، افزود: برای همگانی کردن آموزش فرهنگ‌سازی ترافیک و رانندگی که از ضرورت‌هاست، باید از همه ابزارها، امکانات و نیروهای تأثیرگذار بهره گرفت.

رحمتی ارائه برنامه‌های آموزشی مشخص در راستای فرهنگ‌سازی متناسب با بافت اجتماعی و فرهنگی شهرها را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه اطلس تصادفات تبریز حاوی اطلاعاتی از قبیل نوع تصادف، محل دقیق و تلفات ناشی از آن تهیه شده است، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز را اولویت مسئولان حوزه ترافیکی عنوان کرد.

رحمتی با تاکید بر استانداردسازی علائم، تجهیزات و راه، تصریح کرد: شهرداری باید هرچه سریع‌تر موضوع دست‌فروشان را که یکی از عوامل ایجاد و کندی ترافیک به ویژه در مرکز شهر است پیگیری و با در نظر گرفتن معیشت این قشر با تعیین مکان‌هایی ویژه، نسبت به سامان‌دهی آنان اقدام کند.

مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز هم با اشاره به کسب رتبه اول کاهش تلفات جانی کشور در استان آذربایجان شرقی، گفت: در سال 98 با شعار فرهنگ سازی شهری 40 دوربین پلاک‌خوان در رینگ سلامت تبریز و 20 دوربین نظارتی به‌ویژه در شهرک‌هایی که تردد خودرو زیاد است نصب و تمام عابرگذرهای مصوب تا آخر سال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول