اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیروزی احتمالی اروپاگرایان هلندی| مشکل شرکت در انتخابات در انگلیس

شمار قابل توجهی از شهروندان اروپایی در انگلیس به دلیل آنچه ثبت نشدن نام آنها اعلام شده، موفق نشدند در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کنند. در هلند احزاب حامی اتحادیه اروپا در نظرسنجی‌ها پیشتاز هستند.

پیروزی احتمالی اروپاگرایان هلندی| مشکل شرکت در انتخابات در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شمار زیادی از شهروندان اروپایی غیر انگلیسی در بریتانیا روز پنجشنبه نتوانستند در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کنند. به این افراد گفته شده که آنها برای رای دادن در انگلیس ثبت نام نشده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دلیل اصلی که کارکنان حوزه‌های رای گیری به این افراد گفته‌اند این است که فرم رای دهندگان (برای شرکت در انتخابات) به موقع پر نشده است. مقامات محلی اشتباه در برخی از حوزه‌های رای‌گیری را تائید کرده‌اند.

یک گروه حامی شهروندان اروپایی در انگلیس در این مورد گفت: «کمیسیون انتخاباتی، مقامات محلی و دولت چندین هشدار که در 6 ماه گذشته صادر شد را نادیده گرفتند.»

با این حال، کمیسیون انتخابات بریتانیا تمامی اتهامات مبنی بر اینکه این نهاد مسئول رای ندادن شهروندان اروپایی در انگلیس است را رد کرد و اعلام کرد که تصمیم دولت برای تعویق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) دلیل چنین نابسامانی است. (جزئیات بیشتر)

در هلند هم احزاب حامی اتحادیه اروپا پیش‌بینی می‌شود که بتوانند اکثریت کرسی‌های این کشور در انتخابات پارلمانی اروپا را کسب کنند. این در حالی است که پیشتر پیش بینی شده بود که احزاب پوپولیست مخالف اتحادیه اروپا بتوانند آرای قابل توجهی کسب کنند.

مردم هلند از اولین کشورهایی هستند که در جریان رای گیری چهار روزه انتخابات پارلمانی اروپا در انتخابات شرکت کردند.

برآوردها نشان می‌دهد که حزب کار «فرانتس تیمرمانس» معاون رئیس‌ کمیسیون اروپا بتواند پنج کرسی از 26 کرسی هلند را به خود اختصاص دهد.

همچنین پیش بینی می‌شود که حزب لیبرال «مارک روته» نخست وزیر هلند بتواند چهار کرسی را به خود اختصاص دهد.

بیش از 400 میلیون نفر از شهروندان اروپایی واجد شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا برای انتخاب 751 نماینده اروپایی هستند. انتظار می‌روند نخستین نتایج این انتخابات چهار روزه که از پنجشنبه آغاز شده است، اواخر وقت روز یکشنبه که رای‌گیری در بیست وهشتمین عضو اتحادیه اروپا پایان خواهد یافت، اعلام شود.

تعداد کرسی‌های هر کشور در پارلمان اروپا به جمعیت این کشورها بستگی دارد. آلمان روز یکشنبه در این انتخابات شرکت خواهد کرد.نتیجه انتخابات پارلمانی اروپا رئیس‌جدید کمیسیون اروپا را هم مشخص می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول