اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

اگر در مقابل دشمن مقاومت کنیم، هیچ تحرکی نخواهند داشت

جانشین سردار شهید حسین خرازی در لشکر 14 امام حسین(ع) گفت: اگر نیروهای حزب الهی و مردم شریف ایران و کسانی که به امام و خدا اعتماد دارند مقاومت کنند، آمریکا و اسراییل هیچ تحرکی نخواهند داشت، اما اگر خدای‌نکرده عقب‌نشینی کنیم، دشمن هم به سمت ما می‌آید.

اگر در مقابل دشمن مقاومت کنیم، هیچ تحرکی نخواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر است، روز تبلور جنگ اراده‌ها و شکستن ابهت غرب و شرق و روزی که جوان ایرانی با توکل بر خدا و پیروی از ولایت، ناممکن‌ها را ممکن کرد.

امروز هم چیزی که علاج مشکلات جامعه است، همان روحیه جهادی و توکل بر خدا است که باید با اعتماد به جوانان و عزم پولادین وارد میدان شویم.

به‌ منظور بررسی ابعاد مختلف حماسه سوم خرداد به گفت‌وگو با سردار رضایی، جانشین سردار شهید حسین خرازی در لشکر 14 امام حسین (ع) در عملیات بیت‌المقدس پرداختیم.

فارس: نقش لشکر 14 امام حسین (ع) در آزادسازی خرمشهر چه بود؟

رضایی: لشکر 14 امام حسین (ع)، عملیات بیت‌المقدس را در سه مرحله انجام داد، مرحله اول از شهرک دارخوئین که مقر بچه‌های لشکر بود حرکت کردیم و پس از 17 کیلومتر پیاده‌روی، خود را به جاده اهواز خرمشهر رساندیم، عملیات سختی بسیاری داشت و هوا کم‌کم روشن می‌شد که حاج حسین خرازی فرمانده تیپ امام حسین (ع)، با ابتکاری که داشت و توکل به خدا تصمیم گرفت نیروهای پیاده را با تویوتا و نفربر زورتر به مقصد برساند و خودش هفت هشت کیلومتر راه را با ماشین رفت.

آنجا درگیری زیاد بود و یک هفته در جاده خرمشهر اهواز توقف کردیم، مرحله دوم، رسیدن به مرز جغرافیایی ایران بر اساس برنامه مشخص‌شده قرارگاه بود و تا مرز حدود 7 کیلومتر راه بود و بچه‌ها حرکت کردند، در مرز تلفات زیادی نداشتیم ولی از مرز که به سمت شلمچه، برای آزادسازی خرمشهر تلفات زیادی دادیم به‌طوری‌که در مرحله آزادسازی خرمشهر، سه گردان یکی شد.

در مرحله سوم آزادسازی، 48 ساعت خرمشهر را محاصره کردیم و روز دوم خرداد اطراف شهر و روز سوم به داخل خرمشهر آمدیم، ساعت 4 بعدازظهر همه رزمنده‌ها به داخل مسجد جامع رسیدند و سجده شکر به‌جا آوردند و خرمشهر آزاد شد، بالگرد دشمن که قصد داشت وضعیت خرمشهر را ببیند توسط بچه‌های رزمنده ساقط شد و نتوانست خبر آزادسازی خرمشهر را به گوش صدام برساند.

فارس: علت پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر را چه می‌دانید؟

رضایی: از اهمیت این عملیات، آزادسازی 5 هزار و چهارصد کیلومتر مرز جغرافیایی ایران بود، روز سوم خردادماه درحالی‌که هنوز هوا روشن نشده بود، حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی داخل خرمشهر رفتند و تا آزادسازی خرمشهر ماندند و این از حماسه دو فرمانده عالی‌قدر تیپ امام حسین (ع) و نجف اشرف بود.

 دشمن می‌دانست که صد درصد عملیات مرحله اول باهدف آزادسازی خرمشهر انجام‌گرفته است و از طرفی 30 هزار نیرو در خرمشهر داشت و می‌خواست شهر آزاد نشود ولی وقتی خدا بخواهد، خرمشهر آزاد می‌شود.

شب آخر، همه فکر و ذکر حاج حسین، آزادی خرمشهر بود تا پیام امیدوارکننده‌ای به حضرت امام (ره) بدهد و ایشان را خوشحال کند چراکه باور همه رزمندگان این بود که حضرت امام (ره) وصل به امام زمان (عج) و امام زمان (عج) نیز وصل به خدا است و همه کارها به خاطر امام (ره) انجام می‌شود، درست است که تجربه نبود ولی تقید بود و اینکه رزمندگان ما می‌خواستند عاشورایی بجنگند و همین ما را پیروز کرد.

فارس: وظیفه جوان امروز را چه می‌دانید؟

رضایی: رهبر معظم انقلاب به جوان‌ها سفارش کردند: «خرمشهرها در پیش داریم و منظورم جنگ نیست» و این برنامه رهبری جهاد اکبر است، جهاد اکبر پا گذاشتن روی نفس است، آن چیزی که نفس می‌خواهد انجام ندهید و آن چیزی که خدا می‌خواهد انجام دهید و بدانید کار ما در سوم خرداد سال 61 جهاد اصغر بود.

فارس: تهدیدهای امروز آمریکا و اسرائیل نشانه چیست؟

رضایی: حضرت امام (ره) فرمودند: «تا زمانی که ما اسلام راداریم، دشمن را هم داریم» امروز هم رهبری می‌فرماید: دشمنان ما آمریکا و اسراییل هستند، ازنظر نظامی امکانات و تجهیزات خیلی خوبی داریم البته جنگی در کار نیست و پیش نمی‌آید منتها مقداری تهدید می‌کنند و شرایط اقتصادی را در میان می‌گذارند تا ما را ازنظر اقتصادی ضعیف و تحریم کنند.

این تحریم‌ها از سال 59 شروع شد و تا امروز هم هست و اگر نیروهای حزب الهی و مردم شریف ایران و کسانی که به امام و خدا اعتماد دارند مقاومت کنند، آمریکا و اسراییل هیچ تحرکی نخواهند داشت و این نشان ضعف آن‌ها است، اگر خدای‌نکرده عقب‌نشینی کنیم دشمن هم به سمت ما می‌آید.

 بعد از پیروزی انقلاب، جنگ شروع شد، همه پیرو خط امام بودند و شرایط به‌طوری بود که مردم، بسیجیان، سپاه، ارتش، نیروهای حزب الهی و هرکس توانایی داشت برای جنگ با دشمن رفت، دشمن بعثی 15 هزار کیلومتر سرزمین ما را اشغال کرده بود که در عملیات خرمشهر، 12 هزار کیلومتر آزاد شد.

 فارس: و در پایان به نظر شما اگر جنگی اتفاق بیافتد حضور جوانان در عرصه چگونه خواهد بود؟

رضایی: اگر به قضیه مدافعان حرم نگاه کنیم می‌بینیم که جوان امروزی مثل شهید محسن حججی است که به سوریه می‌رود، می‌جنگد و آن‌طور در چشم دوست و دشمن عزیز می‌شود، الآن هم اگر خدای‌نکرده شرایطی مانند دفاع مقدس پیش بیاید، جوان‌های امروز ایران اسلامی بهتر از ما و کسانی که سال 59 به حضرت امام (ره) لبیک گفتند، در میدان مجاهدت خواهند بود.

 جوان‌ها ارتباط باخدا را حفظ کنند، نماز و روزه را به‌جا آورند، توکلشان به خدا باشد و دشمن را بزرگ نکنند چراکه خداوند قادر و توانا همیشه هست و اگر جوان‌ها توکلشان به خدا باشد، مشکلی پیش نمی‌آید.

 اتنهای پیام / 63111/پ 20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول