اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مذاکره با آمریکا پس از 40 سال مقاومت بی‎عقلی است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه طی 40 سال گذشته از مقاومت در برابر دشمن زیان ندیدیم، گفت: آیا پس از 40 سال مقاومت باید در برابر آمریکایی‌ها دست دراز کرده و با آمریکا مذاکره کنیم؛ این کار بی‌عقلی است.

مذاکره با آمریکا پس از 40 سال مقاومت بی‎عقلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان، بر خرید کالای تولید داخل و استمرار حمایت از کالای ایرانی تأکید و اظهار کرد: تا زمانی که تولید در کشورمان رونق پیدا نکند مشکلات داخلی ما حل نخواهد.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان باید به فکر تقویت ارتباط بین خود و خدا باشیم و نماز می‌تواند در این مسیر بسیار حائز اهمیت باشد.

امام جمعه گرگان  به روز سوم خرداد؛ سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: در دفاع مقدس مدت‌ها خرمشهر در اسارت نیروهای بعثی قرار گرفت و ۵۷۸ روز در اختیار نیروهای بعث بود.

نورمفیدی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما تنها با رژیم بعث روبه‌رو نبودیم و ۴۰ کشور دیگر نیز به آن کمک می‌کردند و شرایط طوری بود که رژیم بعث تصور نمی‎کرد که روزی خرمشهر از دست آنها خارج شود.

وی افزود: رزمندگان ما با اتکا به اسلام و ایمان به خدا توانستند خرمشهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر یک سنت اسلامی است و مسلمانان شب قدر را محترم می‌شمارند و این شب روز نخست مقدرات انسان است.

نورمفیدی تاکید کرد: در این شب‌ها با دلی پاک در مکان‌هایی که دعا و با خداوند استغاثه می‌شود با خداوند راز و نیاز کنیم چراکه این شب می‌تواند در مقدرات سال انسان تاثیر بگذارد.

*تنها راه ملت ایران مقاومت در برابر دشمن است

وی با اشاره به هیاهوهایی چند هفته گذشته و  شایعه جنگ بین ایران و آمریکا، متذکر شد: برای عده‌ای مسلم شده بود که آمریکا حمله خواهد کرد و در منطقه نیز برخی کشورها، آمریکایی‌ها را برای حمله به ایران تحریک و ترغیب می‌کردند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: حتی رئیس جمهور آمریکا از طریق سوئیس به ایران برای مذاکره شماره تلفن داد و با این کار می‎خواستند ایران را در یک مخمصه جنگ و یا مذاکره قرار بدهند لذا این مسأله موجب شد برخی جنگ را محتمل بشمارند‌.

نورمفیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه راه جنگ، مذاکره و مقاومت را مطرح کردند، افزود: جنگ آمریکا با ایران شدنی است و آمریکایی‎ها به اهداف خود در سوریه و عراق نرسیدند لذا جنگ برای آنها در منطقه منتفی است، معظم‎له همچنین تاکید کردند که آمریکا به دنبال مذاکره است و مذاکره با آمریکا سم است و مذاکره با «ترامپ» سم سهمگین و اعظم است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه از مقاومت در 40 سال گذشته زیان ندیدیم، افزود: تنها راه ما در برابر دشمن مقاومت است و آیا باید پس از 40 سال مقاومت در برابر آمریکایی‌ها دست دراز کرده و با آمریکا مذاکره کنیم، این کار بی‌عقلی است.

*شفاف‌سازی در امور سرلوحه نمایندگان مجلس باشد

امام جمعه گرگان به هفتم خردادماه روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی از لحاظ قانون اساسی و در نگاه امام راحل جایگاه ویژه‎ای دارد و در رأس امور است.

وی نظارت، تحقیق و تفحص و مبارزه با فساد را از وظایف مجلس دانست و اذعان کرد: آیا مجلس آنطور که باید به وظایف خود عمل کرده است؟

نورمفیدی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: براساس این اصل شرکت‎های دولتی باید به فروش برسد تا با فروش آنها، علاوه‎بر تداوم فعالیت این شرکت‎ها از انحصار دولت خارج شود و با فعالیت بخش خصوصی اشتغال، تولید و کار رونق بگیرد که متأسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در خصوص اصل 44 قانون اساسی تحقیق و تفحص کند، تأکید کرد: در حقیقت اصل 44 قانون اساسی به نفع کشور و منافع کشور بوده است و بنا بود با فروش شرکت‎های دولتی، بخش خصوصی آن را مدیریت کند و تولید و اشتغال رونق بگیرد اما متأسفانه حتی در فروش این شرکت‎ها، قیمت‎ها واقعی نبوده و مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در انتخابات افرادی که وارد صحنه می‎شوند از ابتدای ورود به عرصه انتخابات تا پایان اتمام دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید شفاف‎سازی را در دستور کار قرار دهند، گفت: مجلس در رأس امور است مشروط به آنکه به وظایف و مسؤولیت‎های خود به درستی عمل کند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول