اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نمایندگان مجلس از جایگاهی که دارند استفاده کنند

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: از همه قوا به‌ ویژه مجلس انتظار داریم در این موقعیت که مشکلات اقتصادی در کشور زیاد شده است از جایگاهی که دارند استفاده کنند.

نمایندگان مجلس از جایگاهی که دارند استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ابراز داشت:  یک سال منتظر می‌مانیم شب قدر برسد که دوباره توبه کنیم، ارزش دارد از هر کاری که داریم بگذریم و وقتمان را برای شب‌های قدر بگذاریم چون معلوم نیست امسال آخرین سال زندگی‌مان باشد.

امام‌جمعه نجف‌آباد ضمن مهم برشمردن شب‌های قدر اظهار داشت: در این شب‌ها شایسته است سه کار را انجام دهیم؛ اول ذکر گفتن و قرآن خواندن، در ذکرها و دعاها محرومین و شیعیان مظلوم را دعا کنیم، آن‌هایی که درگیر مشکلات اقتصادی هستند و در این شرایط نمی‌توانند به‌خوبی روزگار بگذرانند را ببینیم. مورد دوم فکر است، تدبر در آیه‌ای که ما را تغییر دهد. مگر ما چند سال دیگر زنده هستیم. سوم هم اقدام کردن یعنی برنامه‌ریزی در همه امور روزمره و تلاش برای یاری‌رساندن به هم نوع.

حسناتی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام علی (ع) افزود: امیرالمؤمنین  امام متقین بوده و باید دست به دامان او شویم. تواضع، علم، تقوا در اخلاق را باید از امام علی (ع) بیاموزیم. عدالت در جامعه از خصلت‌های ایشان بوده و فلسفه انقلاب ما هم همین است و راهی را پیش گرفتیم که زمینه‌ساز ظهور امام زمان خواهد شد. نهج‌البلاغه حضرت امیر نمونه بارز عدالت و مردانگی است و حاکمان از همه بیشتر باید به نهج‌البلاغه عمل کنند و به آن نیاز دارند.

وی گفت: کسی شب قدر دارد که قرآن را بفهمد، اگر در جان و وجودمان قرآن نباشد فردای قیامت شفیق ما نخواهد شد. در این شب فرشتگان اعمال و پرونده ما را به حجت خدا می‌دهند، سلامت خانواده و مملکت و هرچه برایمان مهم است را باید در شب قدر بخواهیم.

امام‌جمعه نجف‌آباد ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق  آزادسازی خرمشهر بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت. خدا صداقت این مردم و بسیجیان را نشان داد زیرا یک مملکت آمده بود که جلو ظلم بایستد.

حسناتی تصریح کرد: خرداد، ماه عظمت شکوه و اقتدار است. دشمن خیلی تلاش کرد دزفول را بگیرد تا خوزستان سقوط کند اما مردم دزفول خالصانه مقاومت کردند. ۱۷۶ موشک، ۳۳۱ راکت هواپیمابر روی این شهر ریختند و ۱9 هزار خانه و مغازه را ویران کردند. مردم دزفول با تقدیم ۲۶۱۰ شهید جلو این یورش‌ها ایستادند و نگذاشتند دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی گفت: در روزهای پیش رو مناسبت افتتاح اولین دوره  مجلس شورای اسلامی را داریم،  از همه قوا به‌ویژه مجلس انتظار می‌رود در این موقعیت که مشکلات اقتصادی  کشور زیاد شده است نمایندگانش از جایگاهی که دارند استفاده کنند، چون هم در جایگاه وضع قوانین هستند و هم در اجرا پس نباید نظاره‌گر باشند. نمی‌گوییم کار نشده، کارهایی شده اما در  جنگ اقتصادی دشمن به فکر تفرقه میان دولت و ملت است و نمایندگان مجلس باید هوشیار باشند.

امام‌جمعه نجف‌آباد در پایان از همه مردم خواست که جمعه آخر ماه مبارک رمضان در صفوف منسجم راهپیمایی روز قدس را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/پ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول