اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نخستین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین تولید تاجیکستان انجام شد

نخستین پرواز هوایپماهای بدون سرنشین تولید تاجیکستان در چارچوب یک کنفرانس علمی انجام شد.

نخستین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین تولید تاجیکستان انجام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کنفرانس بین المللی علمی و عملی تحت عنوان «مشاهده های فاصله ای و فناوری استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین»  در محل آکادمی علوم تاجیکستان برگزار شد.

در چارچوب این کنفرانس در محل فرودگاه منطقه «عبدالرحمان جامی»  هواپیماهای بدون سرنشین تاجیکستان و چین به نمایش گذاشته شدند.

طی این مراسم پرواز دو نوع هواپیمای بدون سرنشین، یکی با نیروی برق (باتری) و دومی با مواد سوخت، به نمایش گذاشته شدند و حدود دو ساعت در ارتفاع 600 متری پرواز کردند.

«فرهاد رحیمی» رئیس آکادمی علوم تاجیکستان با حضور در این مراسم گفت: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین با اهداف علمی و تحقیقاتی در منطقه آسیای مرکزی تنها در تاجیکستان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: این هواپیماها توسط متخصصان تاجیک فارغ التحصیل دانشگاه های روسیه، تاجیکستان و دوره های آموزشی چین مدیریت می شوند.

رحیمی عنوان کرد: قطعات یدکی برای این دستگاه ها در انستیتو فیزیک آکادمی علوم تاجیکستان تولید و  مورد آزمایش قرار می گیرند.

«عبدالستار سعیداف» معاون آکادمی علوم تاجیکستان نیز در این زمینه گفت: قیمت این هواپیماها که در حال حاضر در پارک فناوری های آکادمی علوم این کشور وجود دارند، حدود 20-25 هزار دلار را می‌باشد.

وی گفت: استفاده از چنین دستگاه ها امکان تعیین خسارات مالی عواقب بلایای طبیعی و زلزله در مدت کوتاه، نظارت بر محیط زیست و تاثیر انسان به آن را فراهم می‌کند.


انتهای پیام/
.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول