اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آمادگی ارائه خدمات ایرتاکسی با 100 فروند هواپیمای فوق سبک موجود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: 100 فروند هواپیمای سبک و فوق سبک داریم و قرار است پس از یادداشت تفاهم‌نامه امروز فعال شود.

آمادگی ارائه خدمات ایرتاکسی با 100 فروند هواپیمای فوق سبک موجود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از ظهر امروز یادداشت تفاهم اقدامات تجاری جهت تشکیل و توسعه هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشوری به امضا رسید.

در این مراسم علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: امروز درباره بخشی از اویشن کشور که تاکنون مورد توجه نبوده است، تفاهم نامه‌ای به امضا رسید.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل هوایی هر زمان که خارج از بستر استاندارد حرکتی انجام دادیم بخش دیگری از صنعت دچار خسران شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بعد از سال 1360 دولت وقت تصمیم گرفت در حوزه اقتصاد حمل و نقل هوایی ورود کند و این اقتصاد تکلیفی شد و همین به ایجاد زیان و خسران در همه بخش‌های حمل و نقل هوایی منجر شد.

عابدزاده ادامه داد: در هوانوردی عمومی قبل از انقلاب با نگاهی دیگر این موضوعات مورد توجه بود، اما پس از نرخ‌های تکلیفی هوانوردی عمومی در حوزه اقتصادی مقرون به صرفه نشد و به همین دلیل هوانوردی عمومی غروب کرد.

وی با اشاره به افول هوانوردی عمومی با ورود دولت و نرخ‌های تکلیفی گفت: با آزادسازی نرخ‌ها به تدریج زمینه توسعه حمل و نقل هوایی و هوانوردی عمومی فراهم شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حوزه اقتصاد حمل و نقل هنوز به اهداف لازم نرسیده‌ایم، گفت: حمل و نقل عمومی پایه توسعه حمل و نقل تجاری است.

عابدزاده با اشاره به امضای تفاهم نامه امروز گفت:‌در این باره لازم است بخش‌های مرتبط با صنعت نظیر شرکت فرودگاه‌ها، معاونت حمل و نقل، ستاد علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان هواپیمایی همکاری کنند.

وی گفت:‌در وهله اول در این حوزه درباره هواپیماهای فوق سبک تصمیماتی گرفته‌ایم و 100 فروند هواپیمای سبک داریم و قرار است، با اجرای این طرح این هواپیماها در فرودگاه‌ها فعال شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بستر مستقلی نیز در سازمان هواپیمایی کشوری در این باره راه‌اندازی و مجوزهای آن صادر شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول