اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هواپیماهایی که از مصر و سرزمین اشغالی به سوی لیبی پرواز می‌کنند

طبق یک تحقیق مشخص شده است که دو هواپیمای ترابری به صورت منظم از مصر، اردن، و سرزمین اشغالی برای «خلیفه حفتر» کمک‌رسانی کرده‌اند.

هواپیماهایی که از مصر و سرزمین اشغالی به سوی لیبی پرواز می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه الجزیره تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات مربوط به پرواز هواپیماهای نظامی که همزمان با حمله «خلیفه حفتر» به طرابلس پایتخت لیبی در منطقه به پرواز در آمده‌اند را منتشر کرده و طی تحقیقی متوجه شده است که نیروهای حفتر از دو هواپیمای وابسته به یک شرکت قزاقستانی-اماراتی کمک گرفته‌اند.

طبق این گزارش این دو هواپیما از نوع «ایلیوشین ایل-۷۶» که برای حمل و نقل و پشتیبانی لجستیکی استفاده می‌شود به طور منظم پروازهایی به مصر، اسرائیل، اردن و لیبی انجام داده که در برخی موارد نیز این پروازها در رادار ثبت نشده و به طور مخفی انجام گرفته است.

داستان دو هواپیما

طبق گزارش الجزیره در تصویر ماهواره‌ای ثبت شده به تاریخ 13 آوریل گذشته از پایگاه هوایی «الخادم» امارات در لیبی (شرق بنغازی) یکی از این دو هواپیما مشاهده می‌شود و یک منبع محلی گفته است که این هواپیما چندین بار با یک شماره ثبت مشخص در پایگاه «الخادم» فرود آمده است و اگر این شماره ثبت و مسیرهای پرواز هواپیما را را دنبال کنیم متوجه می‌شویم که پروازهای منظمی به مصر، اسرائیل، اردن و سپس لیبی انجام داده است.


هواپیمای «ایلیوشین ایل-۷۶» در پایگاه هوایی امارات در شرق بنغازی

 

با تحقیق بیشتر مشخص شده است که هواپیمای دیگر نیز از همین نوع و با همین خط پروازی اما هر از چندگاهی به صورت مخفی و به دور از رادار به پرواز درآمده است. به طوریکه در روزهای 12 و 19 آوریل در پایگاه «الجفره» که وابسته به خلیفه حفتر است و در تاریخ دوم می در پایگاه «الخادم» وابسته به امارات فرود آمده است.

الجزیره سپس به سراغ تابعیت دو هواپیما رفته و متوجه شده است که این دو در قزاقستان به نام شرکت «ایر آلماتی» هستند . شرکتی که پیش ازاین با نام «شرکت خدمات هوانوردی سیگما» فعالیت می‌کرده که یک شرکت اماراتی با نام «ریم تراول» 49 درصد سهم آن را خریداری کرده است.

طبق نوشته پایگاه خبری شرکت «خدمات هوانوردی سیگما» این نوع هواپیما برای حمل دو بالگرد «ام آی 8» یا پنج خودروی دو دیفرانسیل را استفاده می‌شود و همچنین مشخص شده است که نیروهای «خلیفه حفتر» بارها از هواپیمای «ایلیوشین ایل- 76» استفاده کرده‌اند.

الجزیره در ادامه نوشته است که طبق تحقیقات صورت گرفته دو هواپیمای جاسوسی نیز برای سازمان اطلاعات فرانسه در آسمان لیبی به پرواز در آمده‌اند.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهای خلیفه حفتر از چهارم آوریل گذشته پیشروی به سمت طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند اما تا کنون با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و موفق نشده‌اند به داخل این شهر نفوذ کنند.

 سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار تلفات درگیری‌ها در حومه پایتخت لیبی به ۵۶۲ کشته رسیده است که ۴۰ نفر آن‌ها غیرنظامی هستند. طبق این گزارش، همچنین تعداد زخمی‌ها نیز به ۲۸۵۵ نفر رسیده که ۱۰۶ نفر از آن‌ها غیرنظامی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول