اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

خیابان‌های اهواز جان تازه می‌گیرند

بنا بر گفته رئیس شورای شهر اهواز تا پایان امسال روکش آسفالت 70 درصد خیابان‌های اهواز تا پایان سال نوسازی و بهسازی می‌شود.

خیابان‌های اهواز جان تازه می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چاله‌های زیادی و آسفالت فرسوده از جمله شاخص‌های آسفالت در اهواز است که صدای اکثر شهروندان را در آورده است؛ هرچند در زمان مدیریت‌های گذشته چندین بار عملیات روکش آسفالت در مناطق مختلف اهواز انجام شده اما مدتی بعد دوباره همان چاله‌های قدیمی در آسفالت نمایان می‌شوند.

زمانی که شورای پنجم به دنبال برنامه ریزی برای نوسازی آسفالت و ترمیم آن در نقاط مختلف شهری اهواز داشتند، بارش‌های شدید باران سبب وارد آمدن خسارت 100 میلیاردی به آسفالت اهواز شد و پس پایان بارش‌ها نوبت سیل بود که سبب خرابی آسفالت باقیمانده در اهواز شد.

پس از وقوع سیل در فروردین امسال و بالا آمدن فاضلاب، طرح‌های ضربتی برای ترمیم فاضلاب در کلان‌شهر اهواز انجام شد که سبب خرابی آسفالت در نقاط شهری و افزایش نارضایتی‌ها در سطح شهر شد.

یکی از شهروندان اهوازی ساکن در منطقه کوی علوی می‌گوید: قرار بود آسفالت این منطقه پس از سال 93 تا 10 سال کارایی داشته باشد اما حالا هیچ نقطه از این منطقه آسفالت سالم ندارد و وضعیت خیابان‌های اصلی هم ناامید کننده است.

نامناسب بودن آسفالت کوی علوی

جمال عبیداوی می‌گوید: کوی علوی یکی از بزرگ‌ترین نقاط شهری اهواز محسوب می‌شود اما بالا بلندی‌های آسفالت در این منطقه سبب وارد آمدن خسارت زیادی به جلوبندی خودروها شده است. همچنین در برخی از نقاط توسط مخابرات حفاری‌های انجام شده که تردد خودروها سبب بالا آمدن خاک می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان اهوازی ساکن در منطقه کوی مجاهد اهواز اظهار می‌کند: در یک سال گذشته آسفالت کوی مجاهد 3 بار ریزش کرد و سبب ایجاد چاله‌های بزرگ در خیابان‌های این منطقه شد.

محمد حمادی بیان می‌کند: این چاله‌ها اینقدر بزرگ و خطرناک هستند که اهالی کوی مجاهد از تردد در خیابان‌های اصلی می‌ترسند. این وضعیت آنقدر خطرناک است که چندین بار خودروها به دلیل ریزش آسفالت در چاله‌ها گیر افتادند.

وضعیت آسفالت در مناطق بالانشین اهواز هم مناسب نیست و اعتراض شهروندان نشان دهنده مشکلات موجود در این حوزه است؛ یکی از ساکنان منطقه کوروش به خبرنگار فارس می‌گوید: حدوداً 6 ماه پیش برای تعمیر شبکه فاضلاب اکثر خیابان‌های این منطقه را حفاری کردند. پس از پایان حفاری شبکه فاضلاب منتظر ترمیم آسفالت منطقه بودیم که بارش‌های باران شروع شد.

رها شدن خیابان‌ها به حال خود

لیلا نیسی می‌افزاید: حالا وضعیت این خیابان‌ها به همان حال رها شده و سبب ایجاد مشکلاتی برای اهالی منطقه کوروش شده است؛ ما مجبوریم هر دو روز یک بار کل خانه را از خاک پاک سازی کنیم.

وی بیان می‌کند: ما در زمستان با مشکل گل آلود بودن خیابان‌ها مواجه بودیم و حالا با مشکل برخاستن خاک در خیابان مواجه هستیم که زندگی را برای ما سخت کرده است. انتظار داریم که شهرداری این موضوع را خیلی زود حل کند.

یکی از ساکنان منطقه کوی محلاتی سپیدار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: 9 خیابان در این کوی وجود دارد که عملیات ترمیم آسفالت در این منطقه آخرین بار در سال 88 انجام شد. در این مدت خانه‌های زیاد و یک مدرسه بزرگ در این منطقه ساخته شدند که برای دسترسی به فاضلاب، آسفالت خیابان‌ها را کندند اما تاکنون آسفالت این خیابان‌ها ترمیم نشده است.

وی بیان می‌کند: چندین بار به شهرداری منطقه 7 مراجعه کردیم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکردیم. ما از این موضوع گلایه داریم که چرا خیابان‌های منطقه کوی رمضان در این مدت 3 بار آسفالت شدند اما هیچ توجهی به خیابان‌های کوی محلاتی نشده است.

70 درصد خیابان‌های اهواز آسفالت می‌شوند

رئیس شورای شهر اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اذعان به مشکلات موجود در حوزه آسفالت خیابان‌های این کلانشهر می‌گوید: قرار بود عملیات ترمیم آسفالت از ابتدای امسال آغاز شود اما در این مدت با سیل بزرگی مواجه بودیم و همه توان مدیریت شهری معطوف به احداث سیل بند و مقابله با سیل بود.

عبدالزهرا سنواتی با بیان اینکه بعد از پایان سیل 3 قرار داد با بخش خصوصی برای ترمیم آسفالت و روکش آسفالت در مناطق مختلف قرارداد منعقد کردیم، می‌افزاید: قرار است که این سه شرکت یک میلیون و 200 هزار متر مربع از آسفالت کلان‌شهر اهواز را ترمیم و نوسازی کنند.

وی بیان می‌کند: 800 هزار مترمربع عملیات ترمیم آسفالت و نوسازی آن هم توسط سازمان عمران شهرداری انجام می‌شود و انتظار داریم که تا پایان سال این اقدامات انجام شود.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه تا پایان سال آسفالت 70 درصد خیابان‌های اهواز ترمیم و نوسازی می‌شود، اظهار می‌کند: در قراردادهای منعقد شده تأکید داشتیم که عملیات ترمیم آسفالت به صورت اساسی انجام شود و برای نمونه در منطقه کوی رمضان و سپیدار این اقدامات انجام و سبب رضایتمندی شهروندان شد.

وی با بیان اینکه سیل سبب تخریب 300 هزار متر مربع از آسفالت جاده‌های ساحلی اهواز شد، ادامه می‌دهد: آسفالت خیابان‌های ساحلی اهواز نیز تا پایان سال ترمیم و نوسازی می‌شود اما بارش‌های اخیر و سیل سبب تخریب بیش از 600 هزار مترمربع از آسفالت اهواز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول