اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور احداث می‌شود/ پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود

معاون امور حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده شهرهای کشور احداث می‌شود.

۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور احداث می‌شود/ پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران کفاش پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار کرد: مسؤولان ما در نظام اسلامی شأنی جز خدمت به مردم ندارند و مردم نیز مدیران پرتلاش و کاری و ناکارآمد را بخوبی تشخیص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در کردستان باید تلاش شود تا مشکلات به حداقل برسد، افزود: در حوزه راه‌ها نیاز به تلاش و همت مضاعف است تا شاهد توسعه راه‌های استان باشیم.

معاون امور حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: طی دو هفته آینده جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان و استاندار کردستان با وزیر و معاونین راه و شهرسازی برگزار می‌شود تا مسائل و مشکلات استان پیگیری، رصد و برطرف شود.

وی اعلام کرد: موضوع مسکن موضوع نخست کشور است و علیرغم افزایش قیمت مسکن که تابع مسائلی از جمله افزایش نرخ ارز است اما از جهت اینکه مسکن مبتلا به همه مردم ایران است امیدواریم قیمت مسکن کنترل شود.

کفاش با بیان اینکه مسکن فقط مسؤولیت یک وزارتخانه نیست، بیان کرد: سیاست وزارتخانه در سالجاری اتمام مسکن مهر است که در چند سال اخیر مغفول مانده و باید به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده است، عنوان کرد: تلاش براین است که در سالجاری پرونده مسکن مهر بسته شود اما نقاط سخت و پیچیده‌‌ای پیش‌روی آن است که در تلاش رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی در دستور کار است، گفت: بخشی از آن در شهرهای جدید و بخشی که شامل یکصد هزار واحد است در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود.

معاون امور حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: وظیفه دولت آن است که زمین‌های دولتی را برای ساخت چهارصد هزار واحد بکار ببرد و دولت و راه و شهرسازی نیز آن‌ را در اختیار سازنده‌ها قرار می‌دهد.

کفاش اضافه کرد: دستگاه‌های دیگر دولت هم موظفند زمین‌های خود را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند تا ساخت مسکن محقق شود و این برنامه باید تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که اکنون دنبال آنیم پروژه‌های فعال و نیمه فعال استان است و هر پروژه‌ای که حدود هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت راه و شهرسازی خواهد بود.

معاون امور حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: از مهمترین ادارات استان‌ها راه و شهرسازی است و مردم عملکرد این اداره را زیر نظر دارند و باید حرمت مردم را رعایت کرد و خدمتگذار مردم بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول