اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اصلاح نظام بودجه‌ریزی به توسعه کردستان کمک می‌کند/ بهره‌برداری از راه‌آهن استان کمک به حمل و نقل ملی خواهد بود

استاندار کردستان گفت: با اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور عدالت در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه راه و شهرسازی اتفاق می‌افتد.

اصلاح نظام بودجه‌ریزی به توسعه کردستان کمک می‌کند/ بهره‌برداری از راه‌آهن استان کمک به حمل و نقل ملی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خطاب به مسوولان و پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: تلاش مضاعفی برای حل مشکل راه و شهرسازی در استان لازم است و اگر دست به دست هم دهید بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مردم به نحوی در این حوزه دچار مشکل هستند، افزود: باید مشکلات مردم را حل کرد چرا که شاخص‌های استان در حوزه راه و شهرسازی پایین‌تر از میانگین کشور است و این مهم نیاز به همت دارد و نمایندگان نیز باید به فکر اصلاح نظام بودجه‌ریزی در کشور باشند.

وی نیاز به اصلاح بودجه‌ریزی در کشور را لازمه پیشرفت استان دانست و گفت: تا بودجه‌ریزی کشور اصلاح نشود عدالتی اتفاق نخواهد افتاد.

استاندار کردستان با اشاره به حوزه راه آهن اعلام کرد: در بودجه سال‌جاری ۸۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است اما در کردستان با وجود داشتن پتروشیمی، لاستیک بارز و مرز؛ می‌توان گفت اگر راه‌آهن استان به بهره‌برداری برسد کمک بزرگی به حمل و نقل در سطح ملی خواهد بود.

نبود راه مناسب در کردستان استفاده مطلوب از ظرفیت مرزها را سخت کرده است

مرادنیا اعلام کرد: در شهرهای بانه و مریوان مرز سیرانبند و باشماق را داریم که ظرفیت‌هایی برای توسعه استان است اما به دلیل نبود راه مشکلاتی وجود دارد که نمی‌توان زیاد از آن بهره برد بنابراین نبود راه مناسب ارتباط را سخت کرده است.

وی با تقدیر از نمایندگان مجلس گفت: امیدواریم فرودگاه سقز  با پیگیری‌های جدی صورت گرفته در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و علاوه بر آن سعی بر این است تا بیمارستان سقز هم که توسط وزارت بهداشت و راه و شهرسازی تعهد داده شده در سفر ریاست جمهوری به استان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وجودسه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان اضافه کرد: اگر کمکی از سوی وزارتخانه انجام شود استان هم کمک خواهد کرد تا امسال این واحدها تحویل مردم داده شود و مشکل سه هزار و 500 خانواده در استان حل و فصل شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول