اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاندید جدید نخست‌وزیری بریتانیا: برگزیت بدون توافق ترجیح من نیست

جدیدترین کاندید جانشینی «ترزا می» گفت خروج از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق قابل انجام است اما ترجیج من این نیست.

کاندید جدید نخست‌وزیری بریتانیا: برگزیت بدون توافق ترجیح من نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جیمز کلوِرلی» یکی از کاندیدهای حزب محافظه‌کار برای جانشینی «ترزا می» رئیس‌جمهور مستعفی بریتانیا گفت این کشور می‌تواند با شرایط برگزیت بدون توافق کنار بیاید اما این اتفاق، خروجی دلخواه او نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کلورلی در مصاحبه رسانه‌ای سه‌شنبه شب خود گفت مجلس عوام هرکاری که لازم باشد برای جلوگیری از وقوع برگزیتی ویران‌گر انجام می‌دهد. او اعلام کرد ترجیح می‌دهد کشورش با حصول توافق با بروکسل از اتحادیه اروپا خارج شود.

او گفت: «کار من در دولت حصول اطمینان از این است که می‌توانیم بدون توافق خارج شویم. این هنوز یکی از مقاصد نهایی ما در این فرایند است. اما مقصد ترجیحی من نیست».

وی افزود: «آن‌چه رخ خواهد داد افزایش سطح بی‌اعتمادی و دشواری در زمانی است که می‌توانیم به‌خوبی بدون آن پیش برویم. اما قطعاً می‌توانیم برگزیت بدون توافق را به انجام برسانیم».

کلورلی ماه گذشته به سمت معاون ارشد برگزیت در پالمان اروپا منسوب شد. وی همچنین معاونت دبیرکل حزب محافظه‌کار را در پرونده دارد.

در سال ۲۰۱۶ دولت انگلیس طی یک همه‌پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان‌بندی، سال ۲۰۱۸ از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کند. اما این توافق‌نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در پارلمان انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم‌چنان در هاله‌ای از سردرگمی قرار دارد.

ترزا می، به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان بود.

این امر موجب شد پارلمان سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی دهد. در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد روز جمعه استعفای خود را اعلام کند.

بسیاری از اعضای دولت او نظیر وزیر امور جارجه، وزیر محیط زیست و وزیر بهداشت، در حال رقابت بر سر پست خالی نخست‌وزیری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول