اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فارس من| همسان‌سازی حقوق کارکنان پست با زیرمجموعه وزارت ارتباطات بعید است

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: همسان‌سازی حقوق کارکنان پست با زیرمجموعه وزارت ارتباطات مشروط به نقدینگی شرکت یا پیش‌بینی اعتباری برای این کار شده که با توجه به شرایط فعلی همسان‌سازی دشوار است و بعید می‌دانم انجام شود.

فارس من| همسان‌سازی حقوق کارکنان پست با زیرمجموعه وزارت ارتباطات بعید است

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، کاربران «فارس من» با ثبت سوژه‌ای خواستار همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان شرکت ملی پست شده بودند که خبرنگار فارس در یک مرحله این درخواست را پیگیری کرد و با گذشت تعداد امضاهای این درخواست نیاز به پیگیری مجدد این سوژه بود.

در پیگیری مجدد این سوژه،‌ حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به پیگیری مطالبه برخی کارکنان این شرکت مبنی بر همسان‌سازی حقوق با دیگر زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات، اظهارداشت: هر دستگاهی پرداخت های خاص خود را دارد و ترکیب پرداختی موجود در شرکت پست با تمام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متفاوت است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: یکی از ضعف های شرکت ملی پست در این زمینه ترکیب ناهمگون پرداختی‌ها از نظر نوع متفاوت استخدام‌ها است؛ برای مثال در شرکت پست نیروی رسمی، قراردادی، پیمانی، شرکتی، و کارمزدی با پیمانکاران مختلف وجود دارد؛ علاوه بر این گستردگی پرداخت‌ها بسیار است.

وی ادامه داد: شرکت ملی پست ۱۲ هزار نفر کارمند دارد که 7 هزار نفر قراردادی هستند و عمدتاً پیگیری‌هایی که درباره یکسان‌سازی حقوق انجام می‌شود از طرف همکاران قراردادی است.

نعمتی تصریح کرد: تابع قانون استخدامی کشور هستیم و باید طبق قانون عمل کنیم؛ همچنان که هر سال باید هزینه ها و درآمدها را صحیح و واقعی پیش‌بینی‌کنیم و اگر یک ریال محاسبات کم و زیاد شود، باید جوابگو باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: بنابراین موضوعی که توسط این دوستان مطرح شده مشروط به این است که شرکت نقدینگی داشته باشد و اگر نقدینگی داشته باشیم می توانیم پرداخت کنیم؛  اداره شرکت براساس درآمد و هزینه است و ریالی به شرکت تزریق نمی شود؛ اگر اعتباری برای این کار پیش‌بینی شود این کار شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: یکپارچه شدن حقوق کارکنان پست در سطح وزارت ارتباطات  برای شرکت پست دشوار است و بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد.

*ثبت درخواست همسان‌سازی حقوق توسط کاربران

کاربران نوشته‌ بودند: «سالهاست تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و رفاهیات میان کارکنان شرکت ملی پست و سایر کارکنان شرکت های تابعه مرتبط با وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشته، که این تبعیض و شکاف زیاد به عنوان یکی از مهمترین چالش های کارکنان خدوم شرکت ملی پست تبدیل گشته است. در حال حاضر دریافتی کارشناسان سایر دستگاههای تابعه وزارتخانه مطروحه که در بخش های شرکت ارتباطات زیر ساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، پرسنل شاغل در وزارتخانه مربوطه و پست بانک شامل حقوق و مزایا، اضافه‌کاری و سایر پرداختی ها بیش از2 برابر کارمندان شرکت ملی پست میباشد. این اجحاف به کارکنان شرکت یاد شده در حقوق و دستمزد و بازنشستگی آنها تاثیرمنفی گذاشته و موجب کاهش سطح رضایتمندی و انگیزه پرسنل شرکت ملی پست گردیده است. شایان ذکر است در سالهای اخیر میزان اضافه کاری پرسنل شرکت مزبور به صورتی مهندسی شده کاهش یافته که پرداختی بابت آن به پایین ترین حد ممکن رسیده و همچنین از طرف شرکت مذکور حداقل پرداختی بابت بیمه کارکنان را در دستور کار قرار دارد که بسیاری از نیروهای این شرکت علاوه بر اینکه به لحاظ حقوقی متضرر شده‌اند در دوران بازنشستگی نیز دچار مشکلات فراوانی می‌شوند بطوریکه دریافتی اکثر عزیزان بازنشسته این شرکت بین 1.400 تا 2 میلیون تومان در ماه است که با مقایسه آن با بازنشستگان محترم سایر شرکتهای تابعه وزارتخانه بسیار ناچیز می باشد. لذا از خبرگزاری شما خواهشمندیم که از مسئولین مربوطه دلایل این وضع را جویا و پیگیر باشید و جهت مرتفع نمودن این شکاف اهتمام ویژه ای داشته و موفق به حل این معضل و توزیع عادلانه پرداختی ها در سطح وزارتخانه گردید.»

*پاسخ اولیه شرکت پست به درخواست همسان‌سازی

خبرنگار فارس این موضوع را از شرکت ملی پست پیگیری و این شرکت در پاسخ اعلام کرد: «شرکت ملی پست، ماهانه حقوق و دستمزد بیش از 12 هزار نفر شاغل در این شرکت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی در سراسر کشور را مطابق قانون و براساس ضریب حقوقی که دولت محترم تعیین کرده، پرداخت می کند و تاکنون هیچگونه بدهی نسبت به کارکنان خود نداشته است. مسئولان این شرکت بنا به وظیفه و براساس تأکیدات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر بهبود معیشت کارکنان در حوزه امور رفاهی همواره دغدغه داشته، تمام تلاش خود را برای این مهم به کار خواهند بست.» فارس این پاسخ شرکت پست را منتشر کرد و وعده گفت‌وگوی دیگری را با مدیرعامل شرکت برای پیگیری دوباره این خواسته گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول