اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

روایت میلاد عرفان‌پور از قرائت رباعی معروف خود در دیدار با مقام معظم رهبری

شاعر جوان کشورمان با حضور در برنامه «خوان نیاز» به بیان خاطره خود از شعرخوانی در حضور مقام معظم رهبری و ماجرای خلق رباعی معروف خود با عنوان «پائیز بهاری است که عاشق شده است» پرداخت.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس«میلاد عرفان‌پور» خالق مجموعه شعر «درباره تو» سحرگاه امروز، نهم خردادماه به همراه دختر ۶ ساله‌اش میهمان برنامه «خوان نیاز» شبکه دو سیما بود.

عرفان‌پور در این برنامه به دیدار با مقام معظم رهبری و قرائت بخشی از رباعی‌های خود در حضور ایشان اشاره کرد و گفت: نقطه عطفی که باعث شد من بیشتر شناخته شوم ملاقاتی بود که با حضرت آقا داشتم این اتفاق از سال ۸۵، دو، سه بار برای من افتاد برای بار اول بنا بود شعر بخوانم و اسمم در فهرست بود و شعر خواندم و این دفعه آخری که پارسال بود، حضرت آقا محبت کردند خودشان اسمم را بردند، آن دفعه اول در معرفی من و رباعی من خیلی تأثیر داشت.

وی در ادامه در خصوص حضور عشق در اشعار به ویژه رباعیات خود گفت: به قول دوست شاعرمان آقای مؤدب آشیانه شعر عشق است؛ حتی آن شعرهایی که در موضوعات دیگر است با مضمون اجتماعی، دینی و غیره آن‌ها هم از آشیانه شعر برمی‌خیزد یعنی شاعر عشق و آرمان خودش را در معرض خطر می‌بیند و شعر می‌گوید این طور اگر نگاه کنیم که خیلی هم دور نیست همه شعرها باید عاشقانه باشند و این نگاه عاشقانه را همه شعرا دارند، حالا اینکه پشت این عشق چه اتفاق عینی باشد آن قصه متفاوتی هست.

خالق اثر «از آخر مجلس» ادامه داد: البته که عشق اصیل و اصلی ما باید عشق حضرت حق باشد و آن چیزی که موهبت می‌شود به شاعر و گهگاه دست شاعر را می‌گیرند و بالا می‌برند، چیزی به او نشان می‌دهند و برمی‌گردانند دوباره پائین همان عشق است که گاهی شعر عاشقانه خوانده می‌شود گاهی عارفانه و غیره. 

این شاعر جوان در خصوص دغدغه‌های خود نسبت به شعر انقلاب گفت: طبیعتا چیزی که ما به دنبالش هستیم ادبیات و شعر انقلاب اسلامی است که مترادف است با شعر زندگی که در این شعر انقلاب عاشقانه هست، اجتماعیات هست، شعر سیاسی هست، شعر اعتراض هست، شعر انتقادی هست، به نوعی که مترادف است با زندگی چراکه زندگی همه این ابعاد را با خودش دارد. 

عرفان‌پور در ادامه به بیان ماجرای خلق رباعی معروف خود با عنوان  «پائیز بهاری است که عاشق شده است» پرداخت و توضیح داد: آن موقع تقریبا دو ـ سه سالی بود که شروع کرده بودم به رباعی گفتن. آن زمان حدود ۱۷ سال داشتم و دانش‌آموز بودم. یک روز با سرویس مدرسه به خانه می‌آمدم که از شیشه ماشین چشمم خورد به برگ‌های زردی که در بلوار چمران شیراز ریخته شده بود و آنجا این رباعی را گفتم. لطف خدا بود که این طور شنیده شد، آن موقع فکر نمی‌کردم بعدها تا این میزان از آن استقبال شود.

وی در پایان با ذکر این نکته که در کودکی ذوق نقاشی داشته تصریح کرد: از کودکی تصورم از بزرگسالی‌ام این بود که حتما نقاش می‌شوم اما خوب لطف خدا شامل حالم شد و به این سمت کشیده شدم که نخست آن را موهبت خدا می‌دانم و بعد از آن نقش پدرم در این مسیر که مرا با مداحی آشنا کرد و گوش من با شعر آشنا شد و بعد دو بیتی‌های محلی که مادربزرگم از کودکی در خانه نجوا می‌کرد.

خالق مجموعه شعر« جشن فراموشی‌ها» در این برنامه چند رباعی مطرح خود را قرائت کرد.

«خوان نیاز»، یک برنامه ترکیبی به تهیه‌کنندگی رحیم صادق‌پور به مناسبت ماه مبارک رمضان با مجموعه‌ای از آیتم‌های مذهبی، اجتماعی هر سحرگاه از حدود ساعت ۲:۴۵ میهمان خانه‌های روزه‌داران است. سید محمد رضا طباطبایی اجرای این برنامه را که با نگاهی خانواده‌محور تهیه و پخش می‌شود برعهده دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول