اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بانک‌ها در تامین نقدینگی کارگاه‌ها وظیفه شرعی دارند/ بیمه‌ بافندگان 3 برابر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرایی شدن بودجه 98 بیمه بافندگان سه برابر شده و وبسایت مرتبط با بیمه بافندگان راه‌اندازی می‌شود.

بانک‌ها در تامین نقدینگی کارگاه‌ها وظیفه شرعی دارند/ بیمه‌ بافندگان 3 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، رضا رحمانی در جلسه رفع موانع تولید که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: شهرستان‌های استان تهران در حوزه تولید به اندازه یک استان کشور مشکل دارد، مشکلات تولید کنندگان مطرح شد همه این مشکلات در کار گروه اشتغال بررسی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال 98 سال رونق تولید است، مقام معظم رهبری بزرگترین حامی تولید در کشور است و مسؤولان نیز باید از شعار سال حمایت کنند و از فرصت بدست آمده اقداماتی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در این وزارت خانه 7 محور و 37 برنامه توصیف شده است، ایران بیشترین مهندس را در دنیا دارد و در حوزه اکتشافات جزوه 10 کشور دنیا هستیم و در اکتشافات اخیر معادن سنگ آهن کشف شده برابر با ذخایر قبلی است.

 به واگذاری اختیارات به معاونین اعتقاد دارم/ 20 درصد صنعت کشور در استان تهران است

رحمانی بیان داشت: مشکلات مطرح شده جدی نیست، دستگاه‌های اجرایی باید نگاه ما می‌توانیم را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند تا موانع و مشکلات صنعت را حل کنیم، تولید کنندگان با روحیه جهادی در حال فعالیت هستند و از تحریم‌ها با موفقیت عبور خواهیم کرد.

این مسؤول افزود: بنده به واگذاری اختیارات به معاونین اعتقاد دارم، مشکلات صنعتگران در ادارات صمت منطقه بهتر حل می‌شود چرا که آشنایی بیشتری به مشکلات دارند.

وی گفت: اولویت کاری وزارت صمت در منطقه حفظ وضعیت موجود در اشتغال است، باید تلاش کرد کارخانجات با وضعیت موجود فعالیت کنند و اشتغال برای جوانان و نوجوان ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بعضی حوزه‌ها مشکل داریم و نیازمند واردات هستیم، در حال حاضر 20 درصد صنعت کشور در استان تهران است.

وضعیت کارخانه قند ورامین قابل پیگیری است/ بیمه بافندگان سه برابر شد

رحمانی اذعان داشت: اگر واحد‌های تولیدی سرمایه در گردش داشته باشند، تولید و صادرات غیر نفتی زیاد می‌شود، بانک‌ها در تامین نقدینگی کارگاه‌ها وظیفه شرعی دارند باید به صورت جهادی عمل کنند تا مشکل تولید کنند رفع شود.

وی گفت: وضعیت کارخانه قند ورامین قابل پیگیری است و ورود شکر خام به منطقه باعث اشتغال جوانان منطقه می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: با اجرایی شدن بودجه 98 بیمه بافندگان سه برابر شده و وبسایت مرتبط با بیمه بافندگان راه‌اندازی می‌شود.

صادر کنندگان در مصرف های ضروری مردم برنامه ریزی نکنند

رحمانی خاطرنشان کرد: خوراک مردم قابل صادرات نیست، صادر کنندگان در مصرف های ضروری مردم برنامه ریزی نکنند اگر اشتیاق زیاد به صادرات دارید به بحث صنایع دستی ورود کنید تا صادرات صنایع دستی و پوشاک افزایش پیدا کند و کم کم بازار های اروپایی را دست گیریم.

این مسؤول تصریح کرد: در آینده نزدیک جلسه ای با بانک ها در خصوص سرمایه در گردش برگزار خواهیم کرد.

مشکل جدی در تأمین مواد اولیه وجود ندارد
رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در شهر قرچک نیز اظهار داشت: کشور ما در برخی صنایع منتخب از جمله نساجی و پوشاک دارای ظرفیت های بسیار عالی است اما متاسفانه در سال های گذشته واردات در این حوزه افزایش داشته است.

وی گفت: درحال حاضر نهضت خوبی در حال شکل گیری است و واحدهای خوبی در مدار تولید وجود دارد و امید است در سال های آینده به خودکفایی کامل برسیم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص مشکل ورود مواد اولیه اذعان داشت : اگر چه موانع و محدودیت‌هایی در برخی قسمت‌ها دیده شده است‌ اما تا به امروز مشکل جدی در این حوزه وجود نداشته است و بخش عمده مواد مصرفی مورد نیاز تولید داخل است.

رحمانی در خصوص شهرک صنعتی قرچک گفت: این شهرک صنعتی یک شهرک نوپا است و نسبت به زمان شروع فعالیت، پیشرفت و رشد چشمگیری داشته است.

وی در پایان گفت: در سال رونق تولید از دستگاه‌های خدمات رسان نیز انتظار می‌رود که به این مجموعه کمک کنند که تولید کننده دغدغه آب و گاز و غیره را نداشته باشد.
انتهای پیام/67037/گ1/الف30/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول