اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

درددل تولیدکنندگان ورامین با وزیر صمت/ از مشکلات کارخانه قند تا ظرفیت بزرگ صادرات روده!

سفر وزیر صمت به ورامین بهانه‌ای شد تا تولیدکنندگان ورامینی از بافنده تا دامدار و صنعتگر به درد دل با بالاترین مقام صنعت و تولید و تجارت کشور بنشینند.

درددل تولیدکنندگان ورامین با وزیر صمت/ از مشکلات کارخانه قند تا ظرفیت بزرگ صادرات روده!

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه رفع موانع تولید که در سالن اجتماعات فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خواسته مهم دامداران و تولید کنندگان این است که دولت با تولید کنندگان و دامداران کاری نداشته باشد، گاها بعضی از قوانین دولتی در رونق تولید مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان گرفتن مجوز از محیط زیست است در حالی که مدیران شهرکت‌های صنعتی قبل از احداث شهرک صنعتی مجوز‌های لازم را از محیط زیست دریافت می‌کنند و لازم به گرفتن مجوز جدید نیست.

وی افزود: بایدها کاری کنیم که موانع محیط زیست از مسیر تولید کنندگان در شهرک های صنعتی بر طرف شود.
 

وزارت کشاورزی هیچ سهمیه شکری به کارخانه قند ورامین اختصاص نداد

علیرضا فداکار عضو هئیت مدیره کارخانه قند ورامین در جلسه رفع موانع تولید شهرستان ورامین که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، اظهار داشت: کارخانه قند ورامین با 86 سال فعالیت جزو شرکت‌های قدیمی شهرستان است و با رایزنی و پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان مجدد شروع به کار کرده است.

وی گفت: در 21 ماه گذشته وزارت جهاد کشاورزی هیچ سهمیه شکری به کارخانه قند ورامین اختصاص نداده است در صورتی که دو بار در این خصوص نامه نگاری کردیم ولی نتیجه ای حاصل نشده است.

وی افزود: کارخانه قند ورامین می توانند ماهانه 700 تن شکر تسویه شده تولید کند، و در حوزه رونق تولید و اشتغال نیر بیش از 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: ظرفیت اشتغال بیش از 400 نفر در کارخانه قند ورامین وجود دارد، اگر نگاه سلیقه‌ای نباشد ورامین می تواند شکر استان تهران را تامین کند و اشتغال زایی نیز به همراه داشته باشد.

 دامداران نیمی از سال را با قیمت مصوب سال گذشته شیر به بازار ارائه می‌کنند

محمد تاجیک تولیدکندده دام در دشت ورامین گفت: مسؤول اصلی قیمت گذاری شیر وزارت صنعت و معدن و تجارت است، دامداران نیمی از سال را با قیمت مصوب سال گذشته شیر به بازار ارایه می‌کنند.

وی افزود: قیمت علوفه نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیر داشته است، هزینه حمل علوفه سه برابر شده ولی قیمت شیر افزایشی نداشته است.

تاجیک اظهار داشت: ارزش افزود را از صنایع لبنی حذف کنید تا قدرت خرید مردم در حوزه لبنی حدود 9 درصد افزایش یابد چرا که جزو ضروریات سفره مردم است.

لزوم نگاه ویژه به صنعت گل در ورامین 

علی قشقایان تولیدکننده گل شاخه بریده شهرستان ورامین در جلسه رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، افزود: صنعت گل یکی از صنعت های پول ساز دنیا است، هر چقدر افزایش تولید گل داشته باشیم باعث می شود ارز آوری به کشور زیاد شود.

وی در ادامه گفت: به صنعت گل و صادرات گل نگاه ویژه داشته باشید می توانیم در حوزه صادرات غیر نفتی در چند سال آینده حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی داشته باشیم.

فرش ورامین به کشورهای آلمان و سویس صادر می‌شود/ وام و بیمه نیاز بافندگان

فرهاد نجات بخش تولید کننده فرش ورامین در این جلسه اظهار داشت: فرش ورامین به کشورهای آلمان و سویس صادر می‌شود.

وی گفت: صنعت فرش ورامین رتبه چهارم در کشور را دارد، دولت از بافندگان فرش در منطقه هیچ حمایتی نمی‌کند و سایت بیمه نیز بسته است و بافندگان نیز با این مشکل دسته پنجه نرم می کنند.

وی از وزیر صنعت خواست: به بافندگان وام با درصد پائین اختصاص دهید تا اشتغال زایی در این حوزه افزایش یابد.عدم حمایت دولت مردان از فرش ورامین باعث شده که استقبال از این حرفه کم شود.

اگر از صنعت نساجی حمایت نشود واحد‌های تولیدی تعطیل می‌شود

محمد رضا موشفق تولید کننده نساجی در دشت ورامین گفت: مسوولان اجرایی تا زمانی که نگاه خود را به تولید کننده عوض نکنند، باعث می شوند واحدهای صنعتی پشت سر هم تعطیل شود.

وی گفت: وقتی از صنعت حمایت نشود باعث می شود واحد های تولیدی تعطیل شود، تعطیلی باعث بیکاری کارگران می‌شود.

موشفق بیان داشت: هر مسؤولی که می تواند مشکلی از دوش تولیدکنندگان را کم کند اقدام کند چرا که منویات رهبری را در کشور اجرا کرده است.

موشفق بیان داشت:حمایت از تولید باعث می شود اشتغال جوانان زیاد شود آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

 ورامین بیش از 35 درصد پروتئین استان تهران را تامین می‌کند/ تولید سالانه 132 هزار تن شیر در ورامین


حسین کاغذلو در مراسم بررسی مشکلات اقتصادی و موانع تولید در دشت ورامین که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان ورامین 1700کیلومتر وسعت دارد و این شهرک دارای 4 شهرک صنعتی است و یک شهرک صنعتی این شهرستان مختص به واحد جرم است.

فرماندار ورامین بیان داشت: عمده شغل مردم ورامین کشاورزی است و شهرستان ورامین در حوزه محصولات کشاورزی رتبه اول استان را دارد.

وی اذعان داشت: شهرستان ورامین بیش از 35 درصد پروتئین استان تهران را تامین می کند، این شهرستان در بخش تولیدات لبنی در سال 123 هزار تن شیر تولید می‌کند.

کاغذلو گفت: شهرک صنعتی چرم شهر 143 واحد صنعتی فعالیت می کنند و تعدادی از این واحد ها غیر فعال است، شهرک صنعتی سالاریه دارای زیر ساخت موجود برای تولید است و این شهرک شامل شعاع معافیت 120 کیلومتری پایتخت است.

فرماندار ورامین در ادامه بیان داشت: و شهرک صنعتی ملا آقایی نیز جزو شهرک صنعتی شهرستان ورامین است نیازمند مساعدت ونگاه ویژه مسوولان استان تهران، مساعده بانک‌های استان بخصوص در تهیه نقدینگی برای رونق تولید و اشتغال است.

امین بزرگترین شهرستان صادر کننده روده در کشور

وی بیان داشت: شهرستان ورامین بزرگترین شهرستان صادر کننده روده در کشور است که در سال گذشته بیش ازمیلیون‌ها  دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

فرماندار ورامین بیان داشت: شهرستان ورامین در حوزه شیشه و بلور و صنایع دستی جزو چند شهرستان فعال در کشور است که در شهرک صنعتی خیر اباد فعالیت می کنند و این واحد های تولیدی باید در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسط دولت تقویت شوند.

کاغذلو در پایان گفت: بعضی از واحدها صنعتی بزرگ ورامین از قبیل کارخانه قند و کارخانه روغن ورامین نیازمند مواد اولیه، سرمایه در گردش و دریافت اعتبار برای خرید ماشین آلات صنعتی به روز هستند که امیدواریم در این جلسه مشکل این واحد ها رفع شود.

انتهای پیام/67037/گ1/الف50

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول