اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

روز قدس، روز حمایت از همه مردم مظلوم و ستم‌کشیدۀ دنیا است

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری قزوین گفت: روز قدس، روز حمایت از هر مظلوم و ستم‌کشیدۀ مسلمان یا حتی غیرمسلمان است که تحت ظلم و سیطرۀ ظالمان واقع شده است.

روز قدس، روز حمایت از همه مردم مظلوم و ستم‌کشیدۀ دنیا است

نصرت‌الله علیرضایی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان به ابتکار بنیان‌گذار و معمار انقلاب اسلامی روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است.

وی افزود: هدف از راهپیمایی در این روز صرفاً حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین نیست، بلکه قدس روز حمایت از هر مظلوم و ستم‌کشیدۀ مسلمان یا حتی غیرمسلمان است که تحت ظلم و سیطرۀ ظالمان واقع شده است.

علیرضایی حمایت از مظلومان عالم را وظیفۀ مسلمانی ما دانست و اذعان کرد: قدس روزی است که همۀ مسلمانان و به‌عبارت بهتر، همۀ آزادگان عالم به تعدی و حق‌کشی و غصبی که نسبت به پارۀ تن اسلام صورت گرفته است، اعتراض می‌کنند و فریاد رسای مردم فسلطین می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس علاوه بر این‌که فریاد حمایت از مظلومان عالم است، روز بیداری و احساس مسؤولیت مسلمانان و آزادگان در هر گوشه‌ای از دنیا است که بیاموزند نسبت به محیط پیرامون خود حساس باشند و عکس‌العمل مناسب نشان دهند.

وی تصریح کرد: بی‌تفاوتی، خنثی بودن، سکوت و ظلم‌پذیری در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، فشارها و چنگ‌اندازی‌های ظالمان زمان باعث تقویت ظلم می‌گردد.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری قزوین اظهار کرد: به‌عبارت بهتر، قدس فرصتی والا برای کنار هم قرار گرفتن همۀ مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است؛ برای این‌که مذاهب گوناگون اختلافات را کنار بگذارند و روی اشتراکاتی که دارند تمرکز کنند.

وی عنوان کرد: لازم است مسلمانان به‌عنوان یک امت واحدۀ منسجم، هم‌دل و همراه یکدیگر باشند و ذهنیت‌هایی که نسبت به یکدیگر دارند را اصلاح کنند تا بتوانند به‌عنوان یک ید واحده و نیروی منسجم دینی در جهان پرشتاب امروز در صحنه‌های بین‌المللی حضوری فعال و مؤثر داشته باشند.

وی قدس را ظرفیتی عظیم برای جهان اسلام دانست و اضافه کرد: قدس ظرفیتی عظیم برای کشورها و دولت‌های اسلامی است که در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با استفاده از این ظرفیت و اتحاد بتوانند در مجامع بین‌المللی فعال‌تر و مؤثرتر عمل کنند.

علیرضایی در پایان اعلام کرد: از منظر داخلی نیز قدس روزی است که ما باید هم‌بستگی‌ و انسجام داخلی خود را با به رسمیت شناختن سلایق متنوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حفظ کنیم و دریابیم در عین این‌که دیدگاه‌ها، سلایق و روش‌های متفاوتی در کشور وجود دارد اما در مواضع مشترکی نظیر دفاع از مظلومین فلسطین، می‌توانیم در کنار هم قرار بگیریم و صدای خود را به شکل رساتری به گوش مجامع بین‌المللی برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول