اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

چرا اعتبار بیمارستان دولتی فردیس تأمین نمی شود؟!

انتقاد مردم شهر فردیس از نبود تخت بیمارستانی توسط خبرگزاری فارس پیگیری شد که مشکل نبود اعتبارات برای ساخت بیمارستان باید توسط دانشگاه علوم پزشکی پاسخ داده شود.

چرا اعتبار بیمارستان دولتی فردیس تأمین نمی شود؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، شهرستان فردیس یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استان البرز محسوب می شود که تا این لحظه فاقد تخت بیمارستانی دولتی است و مردم این شهرستان در صورت وقوع مشکلات درمانی مجبور به طی کردن مسیر طولانی و سفر به شهرهای همجوار هستند.

در این میان می توان به پرونده پروژه احداث بیمارستان 160 تختخوابی در شهرستان فردیس اشاره کرد که از سال 89 به صورت جدی کلید خورد و تا این روزها ادامه یافته و به نتیجه دلخواه نرسیده است.

پس از آخرین سفر ریاست جمهوری به استان البرز تخصیص بودجه این بیمارستان در ردیف بودجه هیأت دولت قرار گرفت که البته تخصیص آن به کندی انجام می شود و همین امر یکی از عوامل پیشروی کند عملیات ساخت بیمارستان به شمار می رود.

شرایط اقتصادی فعلی کشور در بسیاری از پروژه ها تأثیرگذار بوده و عملیات اجرایی را دشوار کرده است، البته علیرغم این شرایط محمد جواد کولیوند نماینده مردم آسارا، اشتهارد، فردیس و کرج در مجلس شورای اسلامی گفته بود مصوبه افزایش تخت های این بیمارستان از دولت اخذ شده و تا پایان سال 98 این امر صورت می گیرد.

محمد نصیری، مسؤول فنی شبکه بهداشت شهرستان فردیس در این زمینه به خبرنگار فارس در البرز گفت: این پروژه با توجه به عدم تخصیص اعتبارات کافی از سرعت خوبی برخوردار است.

مسؤول فنی شبکه بهداشت شهرستان فردیس ادامه داد: دیوار چینی این پروژه انجام شده است و می توان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 60 درصد برشمرد؛ با توجه به شرایط اقتصادی روند خوبی را طی کرده ایم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: تخصیص اعتبارات مربوط به این پروژه در حال حاضر در قالب اوراق و اسناد خزانه انجام می شود که البته اگر دولت اعتبارات لازم را تزریق کند پروژه سریعتر به نتیجه می رسد.

نصیری یادآور شد: این پروژه تاکنون در قالب دو قرارداد انجام شده است که قرارداد ابتدایی با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان و قرارداد بعدی با اعتبار 30 میلیارد تومان به امضاء رسید.

وی تصریح کرد: مستندات و مدارک دقیق تر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد و در دسترس شبکه بهداشت نیست از این رو نمی توان اعتبار دقیق تخصیص داده شده از سوی دولت به این پروژه را بیان کرد.

مسؤول فنی شبکه بهداشت شهرستان فردیس با بیان اینکه با تزریق اعتبار، پروژه ظرف یک سال آتی به نتیجه خواهد رسید، اضافه کرد: نظارت دوره ای توسط بهداشت شهرستان فردیس انجام می شود و اطلاعات تکمیلی تر باید توسط دانشگاه علوم پزشکی ارائه شود.

خبرنگار فارس البرز جهت کسب اطلاعات جامع از میزان اعتبارات اخذ شده برای ساخت تنها بیمارستان دولتی فردیس تلاش بسیاری کرد اما معاون مالی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز پاسخگوی این مطالبه مردمی نبود.

ابولفضل اینانلو، فرماندار شهرستان فردیس نیز در این رابطه به خبرنگار فارس در البرز گفت: مقرر شد تمامی مبلغ اعلام شده توسط هیات دولت به ساخت این بیمارستان تخصیص یابد.

وی از ارائه وام ساخت بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و بیان کرد: معاون مالی دانشگاه علوم پزشکی البرز اطلاعات دقیق را در دست دارد.

شایان ذکر است گروهی از مردم شهرستان فردیس انتقاد خود را نسبت به نبود تخت بیمارستانی دولتی در این شهرستان تحت عنوان «نبود تخت بیمارستانی در شهرستان نیم میلیون نفری فردیس» در سامانه فارس من به ثبت رساندند.

انتهای پیام/گ خ/1102/س/3

------------------------------

تهیه گزارش: طیبه جواهری

------------------------------

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول