اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نقش زنان در 15 خرداد قابل کتمان کردن نیست/ آمار طلاق رو به افزایش است

امام‌جمعه شهرستان پیشوا گفت: در اسلام شاهد تأکید بر اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده هستیم اما متأسفانه امروزه به دلایل متعدد، آمار طلاق رو به افزایش است.

نقش زنان در 15 خرداد قابل کتمان کردن نیست/ آمار طلاق رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت‌الاسلام روح‌الله باقری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی تلاش بر در دست گرفتن کنترل حزب‌الله لبنان و فلسطین گرفته بود که به شکر خدا در این امر موفق نشد و این موضوع وارونه شد و جبهه مقاومت و نیروهای مقاومت فلسطین به رهبری سید حسن نصرالله در حال کنترل کردن و وادار کردن اسرائیل به عقب‌نشینی هستند.

وی بابیان این‌که راهپیمایی روز قدس نه‌تنها علیه رژیم صهیونیستی است، بلکه در مقابله با آمریکا به‌عنوان حامی بی‌چون‌وچرای این رژیم غاصب و جلاد است، گفت: حضور مردم محترم و انقلابی شهرستان پیشوا، نشان از تقوای سیاسی و اجتماعی آن‌ها دارد و مردم  نسبت به سال گذشته، پرشورتر و منسجم‌تر و باانگیزه‌تر در این راهپیمایی باشکوه شرکت کردند.

امام‌جمعه شهرستان پیشوا در رابطه با سالروز رحلت امام خمینی(ره) تصریح کرد: 14 خردادماه، سالروز رحلت امام خمینی (ره) پرچم‌دار انقلاب اسلامی است، ایشان به ما نشان دادند که یک فرد چگونه می‌تواند هم زندگی خوب و عزتمندانه‌ای داشت و هم در کمال قدرت با مستکبرین دنیا مبارزه کرد.

باقری در ادامه افزود: یک ویژگی خاص امام این بود که ایشان با عنایت الهی پله‌های ترقی را طی کرد؛ رمز موفقیت امام، ایمان امام بود که قلب امام، باطن امام، ضمیر امام مملو از ایمان به خداوند بود.

وی در رابطه بااهمیت تشکیل خانواده بیان کرد: در بین نهادهای اجتماعی، خانواده کوچک‌ترین نهاد اجتماعی است که در نخستین شکل خود ازدواج یک مرد و یک زن آغاز می‌شود، خانواده جامعه را تشکیل می‌دهد و آینده یک کشور را مشخص می‌کند.

امام‌جمعه شهرستان پیشوا تصریح کرد: شخصیت و جایگاه هر فرد با خانواده مشخص می‌شود درنتیجه اگر خانواده مستحکم باشد درصد رسوخ فساد در فرد بسیار کمتر است، در اسلام نیز شاهد تأکید بر اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده هستیم اما متأسفانه امروزه به دلایل متعدد، آمار طلاق رو به افزایش است.

باقری با بیان اینکه یکی از دلایل طلاق ماهواره است، تاکید کرد: سریال‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده را هدف قرار داده و تخریب و تضعیف بنیان خانواده از نتایج و اثرات ماهواره است.

وی با تأکید بر اهمیت قیام ۱۵ خرداد بر انقلاب اسلامی اذعان داشت: در واقع می‌توان این قیام را حرکتی خودجوش و مردمی دانست؛ یعنی شرکت افراد بدون توجه به نوع شغل، تحصیلات، سن، وابستگی گروهی و هرگونه موقعیت اجتماعی و صرفاً بر اساس یک شعار و یک هدف مشترک که هیچ‌کدام از این گروه‌ها برای پانزده خرداد برنامه‌ریزی خاصی نداشتند، بلکه باوجود بستر و زمینه‌های قبلی آن و در حمایت از رهبری امام، این قیام به اوج خود رسید و اغلب شهرهای ایران ازجمله شهرستان پیشوا را فراگرفت.

امام‌جمعه شهرستان پیشوا در پایان با بیان اینکه نقش زنان در 15 خرداد قابل کتمان کردن نیست، خاطرنشان کرد: در تظاهراتی که در 15 خرداد در تهران برپا شد، زنان نقش بسزایی ایفا کردند و تعدادی از شهدا و مجروحان این دو روز را زنان تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/67037/پ/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول