اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نمایندگان استان بوشهر از حق آلایندگی عسلویه دفاع کنند

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنگستان گفت: مسؤولان امر به ویژه نمایندگان مردم استان بوشهر به صورت متحد و یکپارچه در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی به این مساله ورود کرده و از حقوق مسلم مردم این استان دفاع نمایند.

نمایندگان استان بوشهر از حق آلایندگی عسلویه دفاع کنند

امین ماندگار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان تنگستان اظهار داشت: چندی است که خبری در محافل خبری و رسانه‌ای مبنی بر شراکت برخی استان‌های همجوار بوشهر در حق آلایندگی پارس جنوبی درج و منتشر شده و تا کنون هم شاهد برخی مواضع مسؤولان استانی و نیز جریان‌های سیاسی و نویسندگان و دیگر اقشار بوده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنگستان گفت: عسلویه به عنوان مرکز ثقل استقرار صنایع پارس جنوبی و نیز دیگر شهرستان‌های همجوار چون جم، کنگان و دیر که در آن‌ها نیز صنایع نفتی و گازی مستقر می‌باشد، از پیکره و اعضاء لاینفک استان بوشهر بوده و برای هر بوشهری هر گونه تضییع و دست اندازی به حقوق حقه استان بوشهر، حال در هر نقطه ای از آن پذیرفتنی نیست.

ماندگار ادامه داد: مردمان این استان در مناطق مذکور سالیان متمادی است که با عوارض و آلایندگی‌های ناشی از وجود صنایع نفتی و گازی دست و پنجه نرم می‌کنند و بعضاً به انواع امراض و آسیب‌های جسمی مبتلا گشته‌اند، حال به سادگی هر چه تمام استان‌هایی که در کیلومترها از این صنایع مستقر شده‌اند از این حق برخوردار می‌شوند آیا این ظلم نیست؟

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنگستان ادامه داد: نباید نجابت و کرامت مردم فهیم این استان مستمسکی برای عده‌ای شود تا هر بار و به هر بهانه‌ای استان ما را به مثابه خوان گسترده‌ای بدانند و به نعمات آن دست اندازی کرده و چپاول کنند.

وی تصریح کرد: آیا استان بوشهر بیش از این نیز دیگر جای زخم خوردن دارد؟ زخم و جراحتی بالاتر از این که استان زرخیز و سرشار از نعمت ما امروز و از سالیان پیش در زمره استان‌های محروم به شمار می رود؟ آیا درد و مصیبتی گران تر از این نیز وجود دارد؟

ماندگار گفت: بخشی از این اتفاقات نامیمون به خود ما نیز بر می‌گردد که چندان مطالبه‌گر به معنای واقعی کلمه نبوده‌ایم و از مسؤولان استانی خود در وهله اول نخواسته‌ایم و حتی آنان را برای خاموشیشان مورد عتاب و خطاب جدی قرار نداده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنگستان خاطر نشان کرد: مسؤولان امر به ویژه نمایندگان مردم استان بوشهر به صورت متحد و یکپارچه در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی به این مساله ورود کرده و از حقوق مسلم مردم این استان دفاع نمایند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول