اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص 36 میلیارد تومان اعتبار در بخش بازآفرینی شهرهای سمنان

معاون‌ هماهنگی امور ‌عمرانی استاندار سمنان گفت: 36 میلیارد تومان اعتبار برای شهرهای استان در حوزه در بازآفرینی و احیای بافت فرسوده شهری اختصاص داده شده است.

اختصاص 36 میلیارد تومان اعتبار در بخش بازآفرینی شهرهای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری بعدازظهر امروز در آئین تکریم‌ و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از ادارات کل نقش‌های‌ چندبعدی و بسیار حساس را به دوش می‌کشند که اداره کل راه و شهرسازی یکی از مهم‌ترین این ادارات است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی در هر استان اهمیت بسیار بالایی دارد و یکی از شاخص‌های بسیار مهم آن، اثربخشی و اثرپذیری نسبت به سایر ادارات استان است.

معاون‌ هماهنگی امور ‌عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: حسین دهقان به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان سمنان وظیفه بسیار مهم و خطیری را در این مجموعه برعهده دارد که امیدواریم موفق و پیروز باشد.

فخری اضافه کرد: در استان سمنان بالغ‌بر 721 کیلومتر بزرگراه و آزادراه، 349 کیلومتر راه اصلی و 546 کیلومتر راه فرعی وجود دارد که این ظرفیت موجود، وظیفه بسیار سنگین و خطیری را بر دوش این اداره کل قرار می‌دهد و با توجه به حساسیت بسیار زیاد آن، نیاز به تلاش ویژه دارد.

وی گفت: در دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، در قالب 18 پروژه عمرانی مختص راه و شهرسازی استان، بالغ‌بر 358 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون 293 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز در حال انجام است.

معاون‌ هماهنگی امور ‌عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان نیاز است تا پیگیری اقدامات، طرح‌ها و پروژه‌های استان را در دستور کار قرار دهد،‌ تصریح کرد: در بخش شهرسازی نیز این اداره کل نقش و وظایف بسیار مهم و خطیری را برعهده دارد.

فخری افزود: کارشناسان متخصص و خوبی در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان وجود دارد و توقع داریم تا برنامه جامع شهرسازی استان و سیاست‌های کاری رسیدن به ایده‌آل مطلوب در این حوزه، توسط همین کارشناسان تعریف و نظارت شود.

وی اضافه کرد: در بخش بازآفرینی شهری و همچنین احیای بافت فرسوده شهری، ظرفیت‌های مالی بسیار خوبی در نظر گرفته شده است که مسؤولان این مجموعه باید به‌صورت ویژه پیگیری این حوزه را در دستور کار قرار دهند.

معاون‌ هماهنگی امور ‌عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: 36 میلیارد تومان اعتبار برای شهرهای استان در حوزه در بازآفرینی و احیای بافت فرسوده شهری اختصاص داده شده است که تلاش می‌کنیم با همکاری حوزه راه و شهرسازی،‌ با اختصاص این اعتبار،‌ اقدامات مطلوبی در استان صورت بگیرد.

رونق ساخت و ساز در سمنان موردتوجه قرار گیرد 

فخری عنوان کرد: رونق ساخت و ساز در استان سمنان بحث بسیار مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد و از ظرفیت‌های کمیسیون ماده پنج و بخش خصوصی به صوت ویژه استفاده شود.

وی اظهار کرد: ساخت ندامتگاه‌های سمنان و دامغان که یکی از مطالبات مردم، نمایندگان و استاندار سمنان است، به مرحله بسیار خوبی رسیده است که امیدواریم طبق قولی که به مردم دادیم، طی دو ماه آینده این ندامتگاه‌ها به بهره‌برداری برسد.

معاون‌ هماهنگی امور ‌عمرانی استاندار سمنان افزود: ندامتگاه فعلی سمنان نیز با واگذاری به شهرداری و میراث فرهنگی، می‌تواند در مقوله گردشگری شهرستان سمنان و استان بسیار تأثیرگذار باشد.

فخری تأکید کرد: یکی دیگر از مواردی که نیاز است، به‌صورت جدی در برنامه‌های این مجموعه قرار بگیرد، تکمیل بیمارستان مهدی‌شهر است که با 28 میلیارد تومان اعتبار از سال 1390 آغاز شده و باید تلاش شود این پروژه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: همچنین نیاز است تا یک تعامل چندسویه بین استانداری، راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی به وجود بیاید تا ساختار، نما و سیمای شهری بهبود و ارتقا یابد.

معاون‌ هماهنگی امور ‌عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا خدمات فنی و مهندسی استان به‌گونه‌ای باشد تا حداقل‌ها در بخش احداث و ساخت و ساز رعایت شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول