اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار معاون وزیر خارجه تاجیکستان با «عادل الجبیر» در جده

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و مشاور وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در «جده» دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار معاون وزیر خارجه تاجیکستان با «عادل الجبیر» در جده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مظفر حسین زاده» معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و «عادل الجبیر» مشاور وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در «جده» دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مسائل مربوط به توسعه روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی و همچنین همکاری 2 کشور در زمینه مبارزه با تهدیدات امنیتی بررسی شد.

همچنین در این دیدار طرفین بر علاقه‌مندی خود در راستای تقویت بیشتر همکاری‌های متقابل تاکید کردند.

آسیای مرکزی و تاجیکستان که اکنون بعنوان یکی از مناطق دارای استعداد جذب جریان افراط از آن نام برده می‌شود، طی چند سال اخیر، به شدت مورد توجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی قرار گرفته است.

این گونه فعالیت‌ها در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، برای کشورهایی مانند قطر و عربستان، سرمایه گذاری در کشورهای دور دستی مانند آسیای مرکزی چندان با توجیه اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

فعالیت‌های قطر و عربستان در آسیای مرکزی بخصوص تاجیکستان و ازبکستان که دارای پیشینه مذهبی هستند، فقط به روابط اقتصادی منجر نمی‌شود؛ این کشور با توجه به ثروتی که در اختیار دارد، در دیگر بخش‌های اساسی این کشورها نفوذ کرده و اهداف مخفی خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول