اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کلاهبرداری با شگرد پرداخت زکات فطریه

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به تعطیلات چند روزه پیش رو و با نزدیک شدن به عید سعید فطر طبق تجربه سنوات گذشته افراد سودجو در فضای مجازی با سوءاستفاده از تصاویر کودکان و افراد بی‌بضاعت اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

کلاهبرداری با شگرد پرداخت زکات فطریه

 محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: افراد سودجو با استفاده hc حس انسان دوستانه افراد در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینیگ)  و با سوءاستفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت موسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت می‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌‌کنند.

آدینه‌لو افزود: شهروندان برای جلوگیری از گرفتار شدن در این دام، بهتر است کاربران هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان تاکید کرد: شهروندان از واریز فطریه خود به حساب‌های متفرقه و نامعتبر و شخصی افراد خودداری و برای پرداخت فطریه خود از طریق مؤوسسات شناخته شده‌ای که توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، اقدام کنند.

وی در پایان با معرفی سایت پلیس فتا به عنوان سایت مرجع برای آموزش فضای مجازی است، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی و یا تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول