اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استراتژی نفی سازش ودیعه امام راحل در متن رهبری‌های مقام معظم رهبری است

عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه استراتژی چالش و نفی سازش، یادگار و ودیعه امام راحل در متن رهبری‌های مقام عظمای ولایت است، گفت: معظم له، شاید جز معدود صحابه‌ای باشند که بتوان ایشان را همان انقلابی زمان امام راحل خطاب کرد.

استراتژی نفی سازش ودیعه امام راحل در متن رهبری‌های مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس سیاسی| صادقعلی رنجبر عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه برای شناخت امام باید به گذشته برگشت و طوفان و بحران‌های سخت و تلخ ناشی از آن را در نظر متصور کرد و روز شمار انقلاب را با دقت مرور کرد، اظهار کرد: برای شناخت امام، باید تاریخ را شناخت، باید ماهیت دشمنان را بدون روتوش ورق زد و باید با حضور در پشت صحنه‌ها، بایدها، نبایدها، شایست‌ها و ناشایست‌ها را در آن برهه‌ها در نظر آورد.


وی با بیان اینکه مطالعه تاریخ و مشاهده دوباره زمانی که بر ما و کشور ما گذشت، بیش از آنکه برای نسل انقلاب مفید و ضروری باشد، برای نسل سوم و نسل‌های پس از آن بسیار ضروری و الزامی است، افزود: واقعیت این است که کشور ما و مردم ما گرفتار حاکمیت ظلم و جور، رژیمی وابسته به بیگانگان، بیگانه با ملت خویش، به‌شدت مستکبر و مستبد، دزد بیت‌المال، منحصر به هزارفامیل، مخالف اسلام، عدالت ستیز، فاسد و خائن و به معنای واقعی کلمه وطن فروش بودند.

رنجبر با اشاره به اینکه رژیم و شاهی بر کشور حاکم بود که نصیحت‌پذیر، انتقادپذیر، انعطاف‌پذیر و اصلاح‌پذیر نبود، تصریح کرد: جوانان مبارز را به سیاه‌چال‌ها برده و با شکنجه‌های قرون وسطایی، آنها را به شهادت می‌رساند و زندگی را به کام مردم تلخ می‌کرد.


این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه فساد حکومت خواسته همه جای مملکت را احاطه کرده سواحل، استخرها، کاباره‌ها، کازینوها و دیسکوها، آینه تمام‌نمای فسق و فجور بود و سینماها و تلویزیون در تسخیر مفسدان قرار گرفته بود، خاطر نشان کرد: ایران زیر شلاق تحقیر و توهین بیگانگان، هویت دینی، ملی و تاریخی خود را فراموش می‌کرد و ایرانی جماعت حق اختراع و اکتشاف نداشت.


وی با اشاره به اینکه کاپیتولاسیون و ده‌ها قانون ننگین دیگر به راحتی در ایران به تصویب می‌رسید و اقشاری مانند روحانیون، دانشجویان، بازاریان، کارگران، فرهنگیان و دیگر اقشار بیدارگر به‌شدت تحت فشار بوده و قربانیان زیادی را تاوان می‌دادند،گفت: منابع ملی و منافع عمومی توسط بیگانگان و وابستگان به دربار به غارت می‌رفتند و کس یارای ایستادگی نداشت و این مقابله و سرکوب بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کاملا” اپیدمی و فراگیر شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه در این شرایط متلاطم و طوفانی، امام راحل مانند نوح و به عنوان ناخدای کشتی و سفینه انقلاب، ناجی بزرگ قرن خویش شد و ملتی را از این تلاطم بزرگ نجات داد، افزود: امام راحل مانند ابراهیم بت‌شکن، بت‌های طاغوت را یکی پس از دیگری شکست و بت اعظم نیز پا به فرار گذاشتند و گریختند.


وی با اشاره به اینکه امام راحل مانند موسی، عصای معجزه‌گر کلام و حکمتش را به جامعه نشان داد و تحول همه جانبه جامعه را رقم زد و فرهنگ سازش تا فرهنگ چالش تغییر وضعیت یافت، اظهار کرد: امام با دم عیسایی‌اش، روحی تازه به بدنه نیمه‌جان جامعه ما دمید و مرگ اجتماعی مردم را به حیات اجتماعی رساند و امروز مردم ما بالنده‌ترین ملت جهان‌اند.


رنجبر گفت: امام راحل، در حرای انقلاب اسلامی یعنی قیام ۱۵ خرداد قم به رهبری مبعوث شد و با گذر دادن مردم از دره‌های جهل و کفر و فساد، از آنها صحابه‌هایی به قیمت شهدای کربلا ساخت و ایران امروز، دستاورد آن اسطوره و بزرگمردی است که شاید در تاریخ تکرار نشود.


وی افزود: در چنین بستری که ضرورت پیدایش چنین شخصیتی تبیین می‌شود، قطعا امام راحل به راحتی قابل درک است، در ادامه همان نگاه، ضرورت استمرار اندیشه‌ها و اقدامات امام راحل یعنی تأسی به سیره‌های فکری و عملی امام راحل نیز کاملا احساس می‌شود و اینجاست که در می‌یابیم که با استکبار جهانی باید محکم حرف زد و قوی رفتار کرد، چون تواضع و نرمش ما، استکبار را به طمع انداخته و جسور می‌سازد.


عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه استراتژی چالش و نفی سازش، یادگار و ودیعه امام راحل در متن رهبری‌های مقام عظمای ولایت است، تصریح کرد: معظم له، شاید جز معدود صحابه‌ای باشند که بتوان ایشان را همان انقلابی زمان امام راحل خطاب کرد.


وی خاطر نشان کرد: امام نه تنها با حضور فیزیکی خود در زمان حیات، بلکه با حضور فکری و معنوی خود در سال‌های ممات نیز سفینه نجات ملت و کشور ما بوده و تنها شرط استمراردهی به این نجات‌بخشی، اعتصام ما به حبل‌الله ولایت فقیه و تبعیت محض از مقام معظم رهبری به عنوان شایسته ترین جانشین آن امام عظیم الشأن است.


رنجبر با اشاره به اینکه ما باید حساب‌مان را از رفقای نیمه‌راه، برادران سابق، مرددهای دوراهی‌ها و نادمان انقلاب جدا کرده و تنها در راهی گام برداریم که پیشوایش مقام عظمای ولایت است، گفت: یادمان نرود که نظام سلطه جهانی شاید هرگز جرأت جنگ نظامی با ما را نداشته باشد، اما فتنه‌های میدانی و مجازی را در دستور دارد و با جنگ نرم در تکاپوی تغییر ذائقه ولایی و اسلامی ملت و به‌خصوص جوانان ماست و از این نظر باید در نهایت اهتمام، ولایی مانده و انقلابی عمل کنیم و با این کار همچنان در خیمه و سفینه ولایت مانده و از اهل نجات باشیم.


این مدرس دانشگاه در پایان متذکر شد؛ خط امام و رهبری یکی است و نمی‌توان مستحدثات را نادیده گرفت و ضمن پرهیز از عدول نسبت به اصول، روش‌ها را نیز ثابت نگه داشت.

انتهای پیام/3141/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول