اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز برداشت گندم در دشت ورامین/ 78هزار تن گندم در دشت ورامین برداشت می‌شود

کشاورزان دشت بزرگ ورامین برداشت گندم خود را از زمین‌های کشاورزی آغاز کردند.

آغاز برداشت گندم در دشت ورامین/ 78هزار تن گندم در دشت ورامین برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین، دشت ورامین ازنظر محصولات کشاورزی قطب اول استان تهران است و بیش از 40 درصد فرآوردهای لبنی، پروتئینی و غلات استان تهران را تأمین می‌کند.

دشت ورامین در حوزه غلات رتبه اول را مانند سایر محصولات دارد و در سال جاری با توجه به بارندگی‌های بسیار خوبی که در جنوب شرق استان تهران و دشت ورامین صورت گرفت در حوزه غلات محصولات خوبی به‌دست‌آمده است.

همچنین در دشت ورامین بیش از 78 هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک برداشت می‌شود.

ورامین دارای رتبه اول در برداشت گندم در استان تهران

حسین تاجیک رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین می‌گوید: در حال حاضر در شهرستان ورامین بیش از 8 هزار و 50 هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت گندم قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: میزان برداشت گندم از هر هکتار با توجه به بارندگی‌های خوب در شهرستان ورامین 5500 کیلوگرم است و این موضوع باعث شده است شهرستان ورامین در حوزه گندم رتبه برتر استان تهران را به خود اختصاص دهد.

برداشت 24 هزار تن گندم از 4300 هکتار اراضی کشاورزی پیشوا

رضا عرب حسینی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا در خصوص برداشت گندم می‌گوید: در شهرستان پیشوا بیش از 4300 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم قرار دارد.

وی می‌افزاید: میزان برداشت گندم از اراضی کشاورزی برحسب هکتار میانگین بین 5300 تا 5600 کیلوگرم است که در شهرستان پیشوا میانگین 24 هزار تن گندم برداشت می‌شود.

برداشت 10 هزار تن گندم از 850 هکتار اراضی کشاورزی قرچک

علی حسینی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قرچک نیز اظهار می‌کند: در شهرستان قرچک میزان و کیفیت گندم نسبت به سال‌های قبل بسیار خوب بوده است.

وی تأکید می‌کند: در حال حاضر در شهرستان قرچک بیش هزار 850 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قرچک زیر کشت گندم قرار دارد، همچنین در شهرستان قرچک در سال جاری بیش از 10هزار تن گندم برداشت می‌شود که بعد از برداشت، به سیلوها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/67037/گ1/ی30/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول