اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حفاظت از خانه «نیما» و آغاز مرمت/ کاربری باید متناسب با پیشینه خانه باشد

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: باید متناسب با هویت و پیشینه خانه نیما یوشیج در منطقه یک، کاربری برای این خانه تعریف شود از این رو بزودی مرمت این خانه ادبی و تاریخی را آغاز می‌کنیم.

حفاظت از خانه «نیما» و آغاز مرمت/ کاربری باید متناسب با پیشینه خانه باشد

برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: کار کلی ما در شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران این است که یک نظام بهره‌‌برداری را تعریف می‌کنیم.

وی ادامه داد: این امر برای آن است که احساس می‌کنیم این منازل و فضاها این شأن را دارند که از آنها استفاده بیشتر و بهتری صورت گیرد.

 

 

به گفته ضرغامی، در شهر تهران فضاهای فرهنگی بسیاری داریم چه آنها که در اختیار شهرداری است و چه آنها که در اختیار معاونت فرهنگی و یا شهرداری‌های مناطق هستند، بر این اساس چند فضا تاکنون خریداری شده است که عمدتا فرهنگی، هنری و تاریخی و میراثی هستند. اما ما در پی آنیم تا نظام بهره‌برداری برای هریک از آنها تعریف کنیم، کاری که انجام می‌دهیم و تعریف حاصله باید متناسب با هویت خانه و پیشینه خانواده و شأن و منزلت شاعران و هنرمندان باشد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: بحث خرید خانه نیما یوشیج چند سالی مطرح بود، اما با تأکید و دستور ویژه آقای حناچی شهردار تهران به شکل جدی وارد ماجرا شدیم و خرید انجام شد. در حال حاضر پس از خرید خانه نیما، این فضای تاریخی در تحویل ما بوده و در اولین فرصت مرمت را آغاز می‌کنیم.

وی اولین کار را مرمت این خانه تاریخی و ادبی دانست و توضیح داد: این مرمت باید متناسب با کارکرد آتی این خانه باشد از این رو در حال بررسی طرح‌های مختلف هستیم.

 

 

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اتفاقات خوبی بزودی برای خانه نیما در منطقه یک و همجوار با خانه موزه جلال و سیمین دانشور می‌افتد بیان داشت: قرار است متناسب با هویت و پیشینه، کاربری برای این خانه تعریف شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بحث حفاظت کنونی خانه برعهده سازمان است و آیا مرمت تا چند روز آینده آغاز می‌شود گفت: ابتدا باید طرح مرمت مشخص شود تا بدانیم چه نیازهایی دارد، پس از آن متناسب با مباحث کار را آغاز می‌کنیم. اما حفاظت کنونی خانه پس از تحویل گرفتن از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران بر عهده سازمان است.

گفتنی است، فروردین ماه سال جاری بود که اعلام شد، پس از ۱۹ سال جلسات متعدد با مالکان، قرارداد خرید خانه نیما یوشیج به مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال به امضا رسید. اما تا همین چند روز پیش این مسئله قطعی نشده بود تا اینکه ضرغامی جرئیات را بیان کرد.

خانه نیما یوشیج در منطقه شمیران تهران، تجریش، خیابان دزاشیب خیابان رمضانی قرار دارد. اخبار این خانه را می‌توانید اینجا، اینجا،‌ اینجا و اینجا ببینید و بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول