اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نزدیک به 600 هزار اصفهانی مبتلا به فشار خون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: احتمالا ۵۹۲ هزار نفر در اصفهان مبتلا به بیماری فشار خون هستند که متاسفانه تعداد مبتلایان به این بیماری در طول ۲۰ سال گذشته در کشور ۳ برابر شده است.

نزدیک به 600 هزار اصفهانی مبتلا به فشار خون

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مضرات فشار خون اظهار داشت: بیشترین تعداد بیماران غیر واگیردار مربوط به بیماران قلب و عروق است، همین بیماری باعث فشار به دیگر دستگاه‌های بدن می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: 40 درصد از مرگ‌های زودرس بخاطر بیماری فشار خون است که این آمار می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بحث کشف بیماری، آموزش و درمان فشار خون کاهش یابد و می‌توان عمر مفید انسان‌ها را 10 سال افزایش یافت.

وی ادامه داد: از سن 18 سالگی باید کنترل‌های فشارخون افزایش یابد و از هر 5 نفر در این رده سنی یک نفر مبتلا به بیماری فشار خون است؛ در ایران تلاش کردیم سن امید به زندگی را افزایش دهیم و در  سال‌های ابتدایی انقلاب سن امید به زندگی نزدیک به 54 سال بود اما اکنون امید به زندگی به 79 سالگی رسیده است.

حیدری ادامه داد: از عوامل مهم در فشارخون می‌توان به مصرف بیش از حد نمک که در ایران متاسفانه دوبرابر استاندارد جهانی است اشاره کرد، دیگر عوامل خطرناک ابتلا به فشار خود استرس، مصرف دخانیات و کم تحرکی است که جز دغدغه‌های بهداشتی کشور است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص کمپین کنترل فشار خون افزود: این کمپین برای اولین بار در کشور به این وسعیت انجام ‌می‌شود؛ بزرگی این حرکت به شکلی است که سازمان بهداشت جهانی به‌خاطر این موضوع برای ایران پیام‌تبریک صادر کرد و این کمپین یه مدت یک ماه در کل کشور به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: احتمالا 592 هزار نفر در اصفهان مبتلا به بیماری فشار خون هستند که متاسفانه تعداد مبتلایان به این بیماری در طول 20 سال گذشته در کشور 3 برابر شده است.

انتهای پیام/63107/ک20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول