اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مهار ۶۷ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌جنوبی با سازه‌های آبخیزداری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت:حجم آبگیری و کنترل سیلاب‌ها از ابتدای سال آبی در طرح‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی از مرز ۶۷ میلیون متر مکعب گذشت.

مهار ۶۷ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌جنوبی با سازه‌های آبخیزداری

علیرضا نصرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه احداث سازه‌های آبخیزداری تأثیر بسزایی در مدیریت سیلاب و رواناب‌های سطحی داشته، اظهار داشت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی 159 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سازه‌های آبخیزداری به استان خراسان‌جنوبی اختصاص یافت.

وی بیان داشت:  بهمن‌ماه سال گذشته 97 سازه آبخیزداری با حجم عملیات 452 هزار مترمکعب در استان به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 100 منبع آبی در روستاهای تحت تأثیر قرار گرفته و 78 روستا با 36 هزار نفر نیز از آن بهره‌مند شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری از معدود طرح‌هایی است که مردم و مسؤولان در خصوص کارایی آن برای مشکل، راه حل کمبود و مدیریت آب به اتفاق نظر رسیدند، تصریح کرد: برای مهار رواناب‌های سطحی و سیلاب‌ها، سازه‌های آبخیزداری به صورت خاکی، سنگی و بیولوژیک احداث می‌شود.

نصرآبادی با اعلام اینکه حجم آبگیری و کنترل سیلاب‌ها از ابتدای سال آبی در طرح‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی از مرز ۶۷ میلیون متر مکعب گذشت، توضیح داد: سازه‌های آبخیزداری در سال آبی 98-97 تا اردیبهشت‌ماه امسال، 62 میلیون و 100 هزار متر مکعب آبگیری شده که این رقم  در پی بارندگی‌های ابتدای خرداد و ذخیره بیش از پنج میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری به 67 میلیون و 178 هزار متر مکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیون یورو برای پروژه‌های آبخیزداری و ۱۰۰ میلیون یورو مبارزه با پدیده گرد و غبار در سطح کشوری اختصاص داده شد، افزود: از این میزان ۶۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و ۱۵ میلیارد تومان برای طرح‌های مقابله با بیابان‌زدایی استان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی عرصه‌های آبخیزداری استان را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون در یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار مطالعات انجام و در ۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری داشته‌ایم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول