اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در ساوه آغاز شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان محلی و اصحاب رسانه به‌طور رسمی آغاز شد.

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در ساوه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس نیک‌روش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در روزهای گذشته در قالب اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف مردم کلید خورد و از امروز به مدت یک ماه در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت ثابت و سیار با مشارکت افراد بالای ۳۰ سال برای کنترل فشارخون اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که فشارخون یکی از عوامل خطر ابتلا به NCD است، بیان کرد: علائم واضحی نداشته و فرد بعد از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی، نارسائی کلیوی و سکته‌های مغزی و قلبی متوجه پرفشاری خون می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه اضافه کرد: 65 خانه بهداشت، 17 پایگاه سلامت، 23 مرکز جامع سلامت، 7 بیمارستان، 15 پایگاه ثابت و 5 پایگاه سیار در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در اجرای این طرح به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

نیک‌روش ادامه داد: بیماران کلیوی در هر سنی و تمامی بانوان باردار در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

وی تصریح کرد: سهم ساوه در طرح غربالگری فشارخون بالا از مجموع 166 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال، 83 هزار نفر با احتساب 50 درصد است که بر آنیم که این میزان به 70 درصد افزایش یابد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به این‌که حدود 30 درصد جمعیت شهرستان ساوه دچار فشارخون بالا هستند که از این میزان 14 درصد شناسایی شده‌اند، اظهار امیدواری کرد؛ افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خود آگاه و تحت درمان قرار گیرند.

نیک‌روش خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در این شهرستان‌ها از امروز آغاز و تا ۱۵ تیر در مرحله غربالگری انجام می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از روند اجرای طرح آگاهی بخشی بسیج ملی کنترل فشارخون در ساوه و زرندیه افزود: طرح مذکور در قالب طرح تحول نظام سلامت و با همراهی مردم، مسئولان و رسانه‌ها انجام می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: با رعایت الگوی مناسب غذائی و انجام حرکات ورزشی می‌توانیم از ابتلا به پرفشاری خون و بیماری‌های دیگر پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول