اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فارس من/ پارک علم و فناوری کردستان مشروط بر اشتغالزایی، از هوش مصنوعی حمایت می‌کند

مدیر پارک علم و فناوری کردستان از حمایت تمام و کمال این پارک از هوش مصنوعی در استان به شرط ایجاد اشتغال و فعالیت اساتید دانشگاهی استان خبر داد.

فارس من/ پارک علم و فناوری کردستان مشروط بر اشتغالزایی، از هوش مصنوعی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در چند روز اخیر در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس کردستان سوژه‌ای با عنوان «محقق در زمینه هوش مصنوعی را حمایت کنید»  ثبت شده است که در پیگیری این سوژه با خالد سعیدی مدیر پارک علم و فناوری کردستان گفت‌و‌گو کردیم.

سعیدی اظهار داشت: هوش مصنوعی به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که توانایی واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشد. 

وی اذعان داشت: به عبارتی دیگر، هوش مصنوعی عبارت است از مطالعه این که چگونه کامپیوترها را می‌توان وادار به کارهایی کرد که همانند انسان‌ها فعالیت روزمره داشته باشند.

وی افزود: حوزه هوش مصنوعی بسیار گسترده است و نمی‌توان از هر آنچه که اسم هوش مصنوعی را به خود می‌گیرد حمایت کرد زیرا حمایتی که پارک علم و فناوری از اجرای هوش مصنوعی می‌کند باید منجر به اشتغال‌زایی و کسب درآمد شود.

مدیر پارک علم و فناوری کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری کردستان با سنجش شرایط موجود و نیاز استان از برخی طرح‌های هوش مصنوعی که بیشتر در کار ساختمان‌سازی، کشاورزی و ... را شامل می‌شود حمایت تمام و کمال خود را انجام می‌دهد اما برای طرح‌هایی که در استان هیچ‌گونه توجیه خاصی ندارد و نمی‌تواند پیشرفت کند حمایتی انجام نمی‌دهد.

سعیدی در ادامه اظهار داشت: هوشمندسازی در استان کردستان بیشتر رو به اتوماسیونی شدن است به این معنی که فقط یک سری برنامه به برخی از ابزارها و وسایل داده می‌شود تا یک سری دستورات را در طول شب و روز عملی کنند و این در حالی است که هوش مصنوعی به معنی واقعی چنین نیست و ساخت ابزار خاصی را در امر تسهیل امور را شامل می‌شود.

وی به ضعف هوش مصنوعی نه تنها در استان کردستان بلکه در کشور اشاره کرد و افزود: اگر در کارخانجات هوش مصنوعی را ترویج دهیم مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته ما نیز می‌توانیم جهش علمی و اقتصادی بسیار خوبی را در کشور و استان تجربه کنیم.

مدیر پارک علم و فناوری کردستان ادامه داد: هوش مصنوعی ادامه زندگی بشریت است و ما نیز باید تلاش خود را برای علمی و آکادمیک کردن این رشته انجام دهیم تا از قطار علمی دنیا که به سرعت هم در حال حرکت است جا نمانیم.

سعیدی بیان کرد: مهمترین مشکلی که در حال حاضر در استان با آن روبه رو هستیم سطح پایین تحصیلات افرادی است که برای فعالیت در هوش مصنوعی به پارک علم و فناوری مراجعه می‌کنند.

وی به شرایط حاکم در دانشگاه‌های استان نیز گریزی زد و گفت: متاسفانه با شرایطی که در دانشگاه‌های استان حاکم است اساتید کمتر به این رشته سوق پیدا می‌کنند.

مدیر پارک علم و فناوری کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری کردستان 50 درصد از انرژی خود را برای جذب اساتید و کارشناسان زبده گذاشته است.

سعیدی در پایان از تمایل نداشتن افرادی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارند سخن گفت و افزود: پارک علم و فناوری از افرادی که در بحث هوش مصنوعی فعالیت دارند و موفق به اختراع خاصی شده‌اند دعوت می‌کند تا با همکاری پارک علم و فناوری در تجاری سازی محصولات به این افراد کمک کنند.

انتهای پیام/79/2330/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول