اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کنگره ملی 5400 شهید کردستان/اجلاسیه شهدا معرفی اوج جلوه‌های ایثار و شهادت است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج گفت: برگزاری اجلاسیه شهدا معرفی اوج جلوه‌های ایثار و شهادت فرزندان رشید این مرز و بوم، توسعه و تعمیق این فرهنگ در میان نسل جوان است.

کنگره ملی 5400 شهید کردستان/اجلاسیه شهدا معرفی اوج جلوه‌های ایثار و شهادت است

علی مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، هدف از برگزاری اجلاسیه شهدا را نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس در راستای ماندگاری  و ارائه الگوهای این فرهنگ به نسل جوان که در راس آن شهدا قرار دارند، عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا بزرگترین ایثار را در حق جامعه بشریت به جا آورده‌اند. 

وی با بیان اینکه شهادت اوج تعالی انسان است، افزود: این اجلاسیه نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد چراکه نهادینه‌کردن فرهنگ دفاع مقدس، رشادت و مقاومت دلیرمردان ایرانی، ضامن بقا و تداوم آرمان‌های انقلاب است.

به گفته این مقام مسوول، زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در راستای معرفی الگوهای برتر برای زندگی جوانان امروزی در شرایط حساس و کنونی کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و رسالت همه ما است لذا تمام تلاش خود را در بهتر برگزارکردن این اجلاسیه و در خور شان شهدای والا مقام به کار می‌گیریم.

مرادی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی و در جریان دفاع مقدس تاکنون شهرستان سنندج تعداد یک هزار و ۵۶۱ شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۴۵ نفر شهدای ترور هستند که ۱۶ نفر آنان از ماموستایان این مرز و بوم بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری اجلاسیه شهرستانی شهدای سنندج دو کمیته به بنیاد شهید و امورایثارگران سنندج واگذار شده است، ادامه داد: کمیته ایثارگران شامل دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که از سال ۹۵ تاکنون شروع شده و تعداد ۳ هزار و ۲۶۲ دیدار از خانواده شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را شامل می‌شود و دیگری مسوولیت کمیته جمع‌آوری آثار شهدا در این اجلاسیه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان کردستان در سنندج ساکن هستند و به همان نسبت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را زیرپوشش قرار داده‌ایم، افزود: ۳۰ درصد خانواده شهدا در سنندج به صورت بومی سکونت دارند و از همه خدمات این ارگان بهره‌مند هستند.

مرادی با اعلام اینکه در هر کدام از شهرستان‌های استان تاکنون یک اجلاسیه تحت عنوان پیش کنگره برگزار شده است، یادآور شد: در سنندج این اجلاسیه که قرار بود دی ماه سال گذشته برگزار شود بیستم ماه جاری و قبل از اجلاسیه نهایی کنگره اصلی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در  اجلاسیه شهدای سنندج که ۲۰ خرداد امسال برگزار خواهد شد از خانواده ۱۰ شهید این شهرستان تجلیل می‌شود.

وی اذعان کرد: تاکنون ۲۳۵ کتابچه در خصوص زندگینامه شهدا، خاطرات شهید با همرزمان و خانواده‌ایشان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج تهیه و برای چاپ به دبیرخانه ستاد اجلاسیه ارسال شده است.

مرادی در پایان معرفی اوج جلوه‌های ایثار و شهادت فرزندان رشید  این مرز و بوم را توسعه و تعمیق این  فرهنگ در میان نسل جوان عنوان کرد و گفت: در این  اجلاسیه از خانواده شهید رضا خدامرادپور، شهید داریوش چاپاری، شهید مسعود غمیان، شهید حمید انصاری، شهید عدنان مردوخی، شهید جمال‌الدین محمدی، شهید ناصر کریمی، شهید فرهاد اعظمی فر، شهید فواد احمدی سیاناو و شهید حسین گویلی تجلیل و تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/2330/77

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول