اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انعقاد 22 قرارداد از قراردادهای ماده 12 با ظرفیت مالی 900 میلیارد تومان

مدیرعامل راه‌آهن گفت: 22 قرارداد از قراردادهای ماده 12 با ظرفیت مالی 900 میلیارد تومان منعقد شده است که امروز دو قرارداد آن در نمایشگاه به امضا می‌رسد.

انعقاد 22 قرارداد از قراردادهای ماده 12 با ظرفیت مالی 900 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل ریلی امروز در تهران آغاز شد.

در این مراسم مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در تحریم‌های ظالمانه و البته متداول علیه جمهوری اسلامی ایران برگزاری این نمایشگاه در حوزه حمل و نقل ریلی نشان از عزم جدی خانواده راه‌آهن دارد.

سعید رسولی افزود:‌ ما در عمل تصمیم داریم، تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم و سال 98 سال فرصت‌ها برای حوزه ریلی کشور است.

وی ادامه داد: در سال رونق تولید خوشحالیم که راه‌آهن از ابتدای سال اهتمام خود را برای تحقق این موضوع انجام داده است که مهمترین آن امضای تفاهم‌نامه دو هزار میلیارد تومانی استفاده از ظرفیت بودجه 97 برای تولید واگن، ناوگان و بازسازی است.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: مراحل اجرایی در این کار پیش رفت و بخش اول تخصیص آن به ما ابلاغ شد که در این حوزه از بانک‌های عامل تقدیر می‌کنیم.

رسولی با بیان اینکه به زودی شاهد تولید این محصولات داخل کشور خواهیم بود، گفت: امروز به یکی از سفرا می‌گفتم که این ایام نیز می‌گذرد، اما کار و پیشرفت در ایران ادامه می‌یابد. بنابراین از شرکت‌هایی که در توسعه ایران با ما همکاری می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز در حالی هفتمین نمایشگاه صنعت ریلی را آغاز می‌کنیم که در کنار آن سومین دوره کنفرانس بین‌المللی آخرین دستاوردهای ریلی نیز توسط دانشگاه علم و صنعت آغاز می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: شرایط امروز شرایط جنگی با رویکرد اقتصادی است. دشمن تلاش می‌کند، مقاومت و ایستادگی را از ایران بگیرد، در حالی که باید بداند ما آماده هر گونه تلاش برای موفقیت کشور هستیم.

رسولی افزود: در استفاده از منابع داخلی امروز پنجمین تفاهم نامه از بازار سرمایه امضا می‌شود.

وی گفت:‌ استفاده از ظرفیت قانونی رفع موانع تولید که از قوانین مترقی جمهوری اسلامی ایران است در واقع بازگشت به اصل و سود سرمایه در هر حوزه‌ای است که منجر به کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از تولید آلاینده‌های زیست محیطی می‌شود. در این راستا در شرکت راه‌آهن با همکاری سازمان برنامه بودجه و وزارت نفت امروز دو قرارداد از 22 قراردادهای ماده 12 که در این حوزه عملیاتی شده است را امضا می‌کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: این 22 قرارداد 900 میلیارد تومان ظرفیت مالی دارد و اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن را افزایش می‌دهد.

رسولی اظهار داشت: در این نمایشگاه از لکوموتیو مپ 24 و تولید قطعه مرکزی سوزن در داخل برای اولین بار رونمایی می‌شود. همچنین ریل ملی از دیگر افتخارات کشور است که به مرحله عمل رسیده است و در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین دو سیستم سیگنالینگ داخلی در این نمایشگاه رونمایی می‌شود و ایران در شمار 8 کشوری است که به این فناوری دست یافته و آن را صادر می‌کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول