اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد 172 درصدی کشف کالای قاچاق در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: امسال کشف کالای قاچاق در این استان 172 درصد رشد داشت و 147 پرونده در این حوزه تشکیل شد.

رشد 172 درصدی کشف کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سردار روح‌الامین قاسمی با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال جاری ارزش ریالی اموال و کالای قاچاق کشف‌شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 172 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: طی این مدت، 147 پرونده تشکیل و پس از تکمیل، تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: محصولات دخانی، مشروبات الکلی، تلفن همراه، لوازم‌آرایشی بهداشتی، داروهای نیروزا و مکمل‌های ورزشی بیشترین حجم اقلام و کالاهای قاچاق کشف‌شده توسط مأموران پلیس استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه طی دوماهه نخست امسال 88 میلیارد و 832 میلیون و 466 هزار ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف‌ شده است، گفت: بیشترین کشفیات قاچاق در استان در محورهای مواصلاتی رخ‌ داده است و عاملان آن بومی منطقه نیستند.

قاسمی بابیان اینکه مبدأ و مقصد قاچاق در خارج از استان سمنان است، تصریح کرد: در واقع جاده‌های سمنان مسیر ترانزیت و حمل کالای قاچاق توسط قاچاقچیان و سودجویان محسوب می‌شود؛ اما نیروهای انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر و این موارد را به‌خوبی شناسایی می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های کلان و گسترده در خصوص مبارزه قاطع و بی‌امان با قاچاق کالا و ارز در قالب قرارگاه جهادی انجام‌ شده است، افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال و حمایت از تولیدکنندگان در سال‌های اخیر برخورد پلیس با سودجویان این حوزه تشدید شده است.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول