اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

همکاری برزیل و هواوی ادامه می یابد

در شرایطی که امریکا از کشورهای جهان خواسته به همکاری با هواوی ادامه ندهند، دولت برزیل درخواست یاد شده را رد کرده است.

همکاری برزیل و هواوی ادامه می یابد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، در شرایطی که امریکا از کشورهای جهان خواسته به همکاری با هواووی ادامه ندهند، دولت برزیل درخواست یاد شده را رد کرده است.

 هامیلتون مورائو معاون اول رئیس جمهور برزیل دیروز در جمع خبرنگاران تصریح کرده که دولت قصد ندارد جلوی فعالیت شرکت مخابراتی هواوی چین برای ایجاد شبکه نسل پنجم تلفن همراه را در برزیل بگیرد.

برزیل بزرگترین قدرت اقتصادی در آمریکای لاتین محسوب می شود و فعالیت هواوی در این کشور برای ان بسیار حائز اهمیت است. ایستادگی برزیل در برابر خواست آمریکا موفقیت بزرگی برای هواوی محسوب شده و زمینه را برای فعالیت این شرکت در دیگر کشورهای امریکای لاتین فراهم می کند.

این موضوع برای ترامپ تابدان حد اهمیت دارد که رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با رئیس جمهور برزیل در کاخ سفید در اسفند گذشته از او خواست تا از همکاری با هواوی دست بردارد. اما رئیس جمهور برزیل در دیدار ماه گذشته خود با مدیرعامل هواوی در چین تصریح کرد که برزیل هیچ برنامه ای برای تحریم هواوی ندارد.

در ماه های اخیر برخی دولت های نزدیک به آمریکا مانند استرالیا، نیوزلند و ژاپن از همراهی با آمریکا خبر داده بودند، اما اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی این درخواست را رد کرده بودند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول