اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرغداران سمنان حق افزایش قیمت نخواهند داشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان گفت: مرغداران استان سمنان باید بر اساس قیمت مصوب تولیدات خود را به فروش برسانند و حق افزایش قیمت نخواهند داشت.

مرغداران سمنان حق افزایش قیمت نخواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری ظهر امروز در دیدار استاندار سمنان با نمایندگان انجمن صنفی کشاورزان استان سمنان اظهار کرد: ارتباط مؤثر میان مسؤولان و کشاورزان باید گسترش یابد.

وی تصریح کرد: مجموعه نظام صنفی منسجم‌ترین نهاد مرتبط میان دولت و کشاورزان است که باید نقش این بخش توسعه و گسترش یابد.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان افزود: شرکت آب منطقه‌ای سمنان باید همکاری و مشارکت خود را با نظام صنفی افزایش دهد.

عسگری بیان کرد: در جلسات کمسیون صدور پروانه استان سمنان باید نماینده انجمن صنفی نیز حضور داشته باشد.‌

وی تصریح کرد: مرغداران استان سمنان مکلف هستند تا بر اساس قیمت مصوب و تعیین‌شده از سوی ستاد تنظیم بازار، تولیدات خود را به فروش برسانند و حق هرگونه افزایش قیمتی را نخواهند داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان اضافه کرد: مدیریت مصرف انرژی و مدیریت زمان در مراکز پرورش طیور استان باید اصلاح شود.

خود را عقل کل نمی‌دانیم

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در دیدار با نمایندگان انجمن صنفی کشاورزان و دامداران استان سمنان اظهار کرد: برگزاری این‌گونه نشست‌های تخصصی اقدامی مؤثر و مفید بوده و باید تقویت و به‌صورت مستمر برگزار شود.‌

وی تصریح کرد: نقطه نظرات مطرح‌شده در این جلسات، کارشناسی بوده و به‌صورت رودررو و بدون واسطه مطرح می‌شود.

استاندار سمنان ادامه داد: جامعه باید به انجام گفت‌وگو عادت کرده و برگزاری چنین جلساتی نقشی مؤثر در بارش فکری ایفا خواهد کرد.

آشناگر بیان کرد: مدیریت ارشد استان سمنان هیچ‌گاه خود را عقل کل ندانسته و همواره نیازمند مشارکت و همفکری سایر بخش‌های تخصصی است.

وی افزود: این جلسات باید به‌صورت هر 6 ماه یک‌بار با حضور استاندار سمنان و هر سه ماه یک‌بار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان برگزار شود.

استاندار سمنان افزود: باید سازوکاری در استان سمنان فراهم آید تا با مدیریت تولید و مصرف، زمینه‌های استفاده بهینه صورت گیرد.‌

وضع بحرانی آب در برخی دشت‌های سمنان

استاندار سمنان افزود: وضع آب در برخی دشت‌های استان سمنان بحرانی و لازم است مدیریت مصرف جدی گرفته شود.

آشناگر گفت: ارائه مجوزهای بی‌رویه حفر چاه، دست‌کاری در قنوات و تولید بدون منطق محصولات کشاورزی در برخی مناطق موجب ایجاد مشکلات و بحران آب برای استان شده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت در منطقه، توسعه و تقویت کشت گلخانه‌ای است و این مطلب به‌عنوان یکی از اولویت‌های هشت‌گانه توسعه استان نباید در حد حرف و شعار باقی بماند.

استاندار سمنان ادامه داد: مسؤولان بخش‌های آبی و نمایندگان خانه تشکل‌های تخصصی کشاورزی و دام‌پروری استان سمنان با تشکیل جلسات کارشناسی به یک مدل کاربردی در خصوص مدیریت مصرف منابع آبی دست یابند.

ممنوعیت استفاده از نیروهای اتباع

آشناگر افزود: در مناطق ممنوعه به هیچ وجه کسی حق استفاده از نیروهای اتباع را نداشته و لازم است تا همکاری لازم در این خصوص از سوی ذی‌نفعان صورت پذیرد.‌

وی تصریح کرد: یکسان‌سازی ضریب کشتار طیور در استان و کشور بررسی شده و افزایش میزان کشتار طیور در استان تقویت شود.‌

استاندار سمنان ادامه داد: جهاد کشاورزی ارتباطات خود را با تشکل‌های کشاورزی و دامداری استان تقویت کند و تشکل‌های کشاورزی استان در گسترش طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری مساعدت داشته باشند.‌

آشناگر گفت: فرمانداران استان سمنان جلسات شورای حفاظت را تشکیل داده و ارتباط خود را با تشکل‌های تخصصی، مردم، صاحبان مشاغل و حرف افزایش دهند.

وی افزود: عشایر به‌عنوان ذخایر انقلاب و نیروهای اصلی و تعیین‌کننده در تأمین گوشت و محصولات لبنی کشور نقش خود را در تشکل‌ها افزایش دهند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول