اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ارتقای شاخص‌های سرمایه‌ اجتماعی در استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از ارتقای شاخص‌های سرمایه‌ اجتماعی در استان خبر داد.

ارتقای شاخص‌های سرمایه‌ اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا فتح‌آبادی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی اظهار کرد: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که روند تمامی آسیب‌های اجتماعی در استان روندی کاهشی بوده است که جای بسی خوشحالی است.

وی تصریح کرد: روند کاهشی آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته رضایت‌بخش بوده که امیدواریم در سال جاری نیز شاهد کاهش این آسیب‌ها باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به اجرای برنامه عمل و نمایه اجتماعی استان مرکزی در سال گذشته خاطرنشان کرد: این طرح امسال نیز با تأکید بر صیانت از خانواده و ارتقای نشاط اجتماعی با همکاری ۹۰ دستگاه اجرا خواهد شد.

مرکزی جزو 6 استان برتر کشور در حوزه افزایش شاخص‌های سرمایه اجتماعی

فتح‌آبادی در ادامه از ارتقای شاخص‌های سرمایه‌ اجتماعی در سال گذشته خبر داد و گفت: استان مرکزی در سال گذشته جزو 6 استان برتر کشور در حوزه افزایش شاخص‌های سرمایه اجتماعی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز بر لزوم تغییر نگاه به ارائه آمارهای حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماع باید نگاهی مسئولیت‌پذیر داشته باشیم.

بهروز اکرمی افزود: تنها ارائه آمار صرف در حوزه مسائل اجتماعی کافی نیست بلکه باید با تجزیه و تحلیل آمار نسبت به ارائه راهکار مناسب برای کاهش آسیب‌ها اقدام کرد که در این راستا می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشتن خانواده‌ای پایدار است که با رفع موانع و تسهیل‌سازی ازدواج می‌توان نسبت به تشکیل خانواده پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد.

استان مرکزی دومین استان پیر کشور

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی دومین استان پیر کشور است؛ ادامه داد: اعضای کارگروه شورای سالمندان استان تا پایان هفته  گزارش اقدامات انجام شده دستگاه خود را در راستای مصوبات این شورا به دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری ارسال کنند.

 

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز با بیان اینکه ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ نفر سالمند استان  ۱۰.۸۲ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: توجه به نیازها و خواسته‌های سالمندان موضوع مهمی که دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

زهرا امینی افزود: در حال حاضر اراک با ۱۰ درصد بیشترین و ساوه با ۷.۷۲ کم‌ترین جمعیت سالمندی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه بخش اعظمی از سالمندان استان زیر پوشش نهادها حمایتی قرار دارند.

عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته ازدواج از ۱۰ مردادماه در استان خبر داد و گفت: موج‌آفرینی، ایجاد فضای رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی در حوزه ازدواج آسان، پایدار و به هنگام از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول