اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اولین موزه مزرعه کشور در فریدن افتتاح شد

اولین موزه مزرعه کشور در شهرستان فریدن در محوطه آموزشی هنرستان سروش این منطقه با حضور فرماندار و مسئولان فریدنی افتتاح شد.

اولین موزه مزرعه کشور در فریدن افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، اولین موزه مزرعه کشور در شهرستان فریدن پیش از ظهر امروز با رونمایی از 14 سکو که شامل ادوات کشاورزی با قدمت 50 تا 150 ساله است، در محوطه آموزشی هنرستان سروش این منطقه با حضور فرماندار و مسئولان فریدنی افتتاح شد.

نیاز علی علایی در حاشیه این افتتاح با بیان این‌که این موزه اولین موزه مزرعه کشور است، گفت:  فاز اول موزه مزرعه فریدن  با هزینه بیش از 100 میلیون ریال راه‌اندازی شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فریدن ادامه داد: موزه مزرعه در فاز اول قرار دارد که در فازهای بعدی تعمیر، رنگ‌آمیزی و زنگ‌زدایی ادوات کشاورزی و اضافه کردن چندین سکو به همراه نصب شناسنامه‌ها این وسایل را نیز در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه موزه مزرعه در فضای باز در نوع خود منحصر به فرد است، تصریح کرد: اکنون ما شاهد ادوات و ابزار نسل گذشته کشور هستیم که تقریبا بیش از سی سال است که به این مکان منتقل شده اند و قدمت آن‌ها به 50 تا 150 سال می‌رسد.

علایی با بیان اینکه قدمت هنرستان سروش به 37 سال پیش باز می گردد، تاکید کرد: در هنرستان سروش علاوه بر آموزش 150 دانش آموز به صورت تخصصی به دنبال کشت گیاهان دارویی و محصولات  با توجیه اقتصادی بالا است که تاکنون با تولید بذر مرغوب سیب زمینی پیشرفت خوبی داشتیم.

انتهای پیام/63086/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول