اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تاخیر وزارت کشور و سازمان برنامه در تامین بودجه مبارزه با ملخ

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر جهاد مکاتبه‌ای با وزیر کشور درباره مبارزه با ملخ‌ها داشتند اما با تاخیر يک ماهه از سوی وزارت کشور و تأخیر 2 ماه از سوی سازمان مدیریت مواجه شدیم.

تاخیر  وزارت کشور و سازمان برنامه در تامین بودجه مبارزه با ملخ

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به اعزام تیمی از کمیسیون به چند استان کشور که تحت تاثیر هجوم ملخ‌ها قرار گرفته‌اند گفت: سازمان حفظ نباتات با حجمی از امکانات در نظر گرفته شده خوب عمل کرده است اما این مسئله به این معنا نیست که در مبارزه با آفت خوب بوده‌ایم.

وی با اشاره به وقوع سیل نوروزی در استان‌ها مختلف کشور افزود:‌ به دلیل مسئله سیلاب‌ها و تعطیلات نوروز صدای کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی در این موضوع گم شد و به گوش کسی نرسید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی مکاتبه‌ای با وزیر کشور در خصوص مقابله و مبارزه با ملخ‌های صحرایی داشتند اما با تاخیر یک ماهه از سوی وزارت کشور و تأخیر 2 ماه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مواجه شدیم تصریح کرد: در نهایت قرار شد ۱۰ میلیارد تومانی که اولین درخواست وزیر جهاد کشاورزی تخصیص پیدا کند.

وی اظهار داشت: باید گفت کمک با تاخیر فایده‌ای ندارد، مجموعه آفات و بیماریها در بخش کشاورزی غیرقابل پیش‌بینی است و وظیفه دولت است که در رابطه با آفات عمومی تمهیدات لازم را بیاندیشد، سمپاشی با دست و تراکتور در برخی از مناطق امکان پذیر نیست و باید از هواپیمای سم پاش کمک گرفت. 

کیخا گفت: اینکه بودجه‌ای که به منظور مبارزه با کل آفات برای یک سازمان در نظر گرفته می‌شود را تماما برای این برنامه آن هم 2 ماه پس از حمله آفات به کشور، به آن اختصاص بدهیم قابل قبول نیست.

وی افزود: با توجه به سطح بالای کارشناسی‌ها و فعالیت‌هایی که در منطقه انجام می‌شود، دولت و دستگاه‌های دیگر موظف هستند پشتیبانی‌های لازم از گروه‌های فعال در این زمینه را در وقت مناسب خود انجام دهند تا از ورود آسیب‌های بیشتر به کشور جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص گرانی‌های اخیر سبزیجات در کشور گفت: طبق بررسی‌های ما، اتفاقات اخیر تاثیر قابل ملاحظه‌ای در حوزه کشاورزی نداشته و آسیب زیادی به این مناطق وارد نکرده و بیشتر مراتع آسیب دیده است.

کیخا در خصوص فعالیت‌های وزارت امورخارجه در هجوم ملخ‌‌ها به کشورمان گفت: وزارت خارجه مذاکرات خوبی با سازمان‌های جهانی در خصوص مبارزه با آفات داشته است و توانسته کمک خوبی در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول