اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

درمان جدید تصلب شرایین با آنتی بیوتیک معمولی

محققان از شناسایی روش جدیدی برای درمان بیماری تصلب شرایین خبر داده اند و نکته مهم آن است که بدین منظور از یک داروی عادی آنتی بیوتیک متداول در بازار استفاده شده است.

درمان جدید تصلب شرایین با آنتی بیوتیک معمولی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس،  محققان از شناسایی روش جدیدی برای درمان بیماری تصلب شرایین خبر داده اند و نکته مهم آن است که بدین منظور از یک داروی عادی آنتی بیوتیک متداول در بازار استفاده شده است.

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کمبریج منجر به شناسایی سازوکار تصلب شرایین در بدن انسان و تجویز دارویی عادی و ساده برای درمان آن شده است.

همزمان با افزایش سن انسان ها، ذخایر کلسیم بدن به تدریج در دیواره های شریان های مختلف رسوب می کند. این امر موجب گرفتگی رگ ها و ابتلای انسان به بیماری های مختلفی می شود که از جمله آنها می توان به حمله قلبی، سکته قلبی و زوال عقل اشاره کرد.

تا به امروز دانشمندان دقیقا نمی دانستند علت رسوب کلسیم در رگ های بدن چیست. اما آنها با استفاده از روشی موسوم به طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته ای، پی بردند علت این پدیده مولکولی به نام PAR یا poly(ADP ribose) است. این مولکول زمانی تولید می شود که سلولی می میرد. با مرگ سلول یون های کلسیم آزاد شده و به دیواره رگ ها می چسبند.

مقابله با عملکرد تخریبی این مولکول با استفاده از آنتی بیوتیکی به نام minocycline ممکن است. آزمایش های انجام شده در این زمینه بر روی حیوانات توانایی minocycline برای بلوکه کردن تولید PAR را ممکن می کند. نتیجه این امر کاهش احتمال تصلب شرایین است. بررسی ها نشان می دهد استفاده از 5 میلی گرم آنتی بیوتیک یادشده می تواند جلوی تصلب شرائین را بگیرد. قرار است با اعمال برخی تغییرات بر روی آنتی بیوتیک یادشده توانایی تاثیرگذاری آن در این زمینه افزایش یابد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول