اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

یادی از «طاهره صفارزاده» ‎در «‎چمدانت چه قدر جا دارد»/ جشن امضای اینترنتی

‎«چمدانت چه قدر جا دارد» جدیدترین مجموعه شعر نغمه مستشار نظامی است که به تازگی توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است. جشن امضای اینترنتی این کتاب از ۲۰ تا ۲۳ خردادماه در سایت ادب بوک در حال برگزاری است.

یادی از «طاهره صفارزاده» ‎در «‎چمدانت چه قدر جا دارد»/ جشن امضای اینترنتی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ‎«چمدانت چه قدر جا دارد» جدیدترین مجموعه شعر شاعر معاصر نغمه مستشار نظامی است که به تازگی توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

‎این مجموعه را می‌توان مکمل مجموعه‌های قبلی این شاعر در زمینه اشعار زنانه عاشقانه ایرانی دانست، از میان ۱۲مجموعه شعر مستشارنظامی سه مجموعه شعر قطره، همه تو و هزار و چهارصد و بیست سال پس از تو ، به طور ویژه شامل اشعار آیینی این بانوی شاعر هستند،کتاب «در اوج غربت نارنج» گزیده اشعار شامل عاشقانه‌ها ،اشعار اجتماعی و اشعار آیینی ست و کتاب‌های دیگر این شاعر شامل عاشقانه‌های مادرانه،همسرانه و دخترانه‌ای است که در مجموعه‌های اخیر وی سبک و نگاه خاص خود را داشته است، کتاب‌های «سخت است قلم باشی» و «دلتنگ نباشی»، «ارغوان» و حالا «کتاب چمدانت چه قدر جا دارد» نگاه روشن شاعر به زندگی، عشق به خداوند و عالم هستی، عشق به وطن، خانواده و دغدغه شاعر درباره کلام و واژه و ادبیات را به خوبی نمایان می‌سازد.

«‎چمدانت چه قدر جا دارد» با عاشقانه‌هایی برای خالق هستی آغاز می‌شود، تحمیدیه، شیوه‌ای که همیشه مورد توجه ادیبان و شاعران پارسی سرا بوده است و متاسفانه در کتاب‌های جدید کم رنگ شده است و شاعر با تاسی به این شیوه ی ارزشمند گذشتگان چند کتاب اخیرش را اینگونه آغاز کرده است.

‎عاشقانه‌های همسرانه، شعرهایی تقدیم به مادر، اشعاری اجتماعی و اشعاری در سپاس از زندگی و جهان هستی با رویکرد نگاه مثبت به دنیا در هنر و ادبیات در ادامه کتاب نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند.

‎شعر ”ای زندگی سپاس» در سال ۹۶ توسط ارکستر سمفونی بزرگ کیش به رهبری سهیل زمانیان و با صدای حمید حامی اجرا شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

‎مستشار نظامی در ادامه رویکرد ارزش مدار خود نسبت به واژه، قلم و کلمه در این کتاب به طور خاص به رسالت شاعر که در مرحله نخست داشتن نگاه شاعرانه و عاشقانه به جهان هستی است می‌پردازد و در دو شعر از این کتاب نام و یاد دو شاعر ارزشمدار درگذشته معاصر را گرامی می‌دارد، شعری که تقدیم به دکتر طاهره صفارزاده شاعر و مترجم قرآن کریم شده است و شعر دیگری تقدیم به استاد خلیل عمرانی متخلص به پژمان دیری که در زمان حیات پربار خود علاوه بر اشعار ماندگار نسلی از شاعران متعهد و توانمند معاصر را به ادبیات معاصر تقدیم کرد.

‎در این کتاب علاوه بر شعرهای همسرانه و عاشقانه شعرهایی تقدیم به دختران و زنان ایرانی آمده است شعرهایی که ارزش بانوان ایرانی را می‌ستاید و خطاب به دختران ایرانی می‌گوید: « به خودت افتخار کن دختر»

‎جشن امضای اینترنتی این کتاب از ۲۰ تا ۲۳ خرداد ماه در سایت ادب بوک در حال برگزاری است و مخاطبان و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات می‌توانند این کتاب را با امضای شاعر از این طریق به یادگار داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول