اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پرداخت سرانه مدارس از سوی دولت نزدیک عدد صفر است

مدیر آموزش‌وپرورش نجف‌آباد گفت: پرداخت سرانه مدارس از سوی دولت نزدیک عدد صفر است ولی می‌کوشیم افراد بی‌بضاعت که توان مالی برای ثبت‌نام فرزندان خود را ندارند در اولویت باشند

پرداخت سرانه مدارس از سوی دولت نزدیک عدد صفر است

به گزارش خبرنگار فارس از نجف‌آباد، سید رضا موسوی‌زاده  پیش از ظهر امروز ابراز داشت: فرایند تربیتی یک امر بسیار پیچیده است و امروز شاهد این هستیم که بیشتر از 80 درصد تربیت دینی و قرانی فرزندان در مدارس صورت می‌گیرد و این در حالی است که ادارات مربوطه به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش نجف‌آباد اظهار داشت: از مهر امسال بیشترین تمرکز نظام آموزشی کشور بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است، زیرا این سند باعث تحولی در وضعیت کنونی آموزش می‌شود، سند تحول بنیادین توسط رئیس‌جمهور در آذر سال 90 رونمایی و تاکنون مراحل تحقیق و پژوهش آن در دست بررسی بوده است.

وی با تأکید بر شعار تعلیم و تربیت 6 ساحتی گفت: این شعار برای سال‌های پیش روی مدیریت نجف‌آباد پیش‌بینی‌شده و اهداف آن عبارت‌اند از: تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی تربیت اجتماعی، سیاسی تربیت زیستی و بومی تربیت زیباشناختی و هنری تربیت اقتصادی و هنری تربیت علمی و فناورانه که امیدواریم اهداف این شعار را به نحو احسنت دنبال و به نتیجه مطلوب برسانیم.

موسوی‌زاده ضمن کمبود نیروی انسانی در شهرستان اظهار داشت: استان اصفهان در مهر امسال حدود 14 هزار معلم کسری دارد که از این تعداد حدود یک هزار و 70 معلم سهم شهرستان نجف‌آباد است.

مدیر آموزش‌وپرورش نجف‌آباد تصریح کرد: امسال برای گزینش مدیران مدارس به شکل سنتی عمل نمی‌شود بلکه مدیران متقاضی با شرکت در آزمون، گزینش و مشغول به کار می‌شوند. برای آزمون نجف‌آباد 250 مدیر ثبت‌نام کرده‌اند که در آزمون آنلاین شرکت خواهند کرد و از این تعداد 30 الی 40 نفر مشغول به کار و مابقی به مدت 5 سال و به‌صورت رزرو در بانک اطلاعاتی قرار می‌گیرند، ولی این بدین معنا نیست که حتماً مدیر خواهند شد.

وی با تأکید بر تمرکز مدیریت نجف‌آباد بر تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت افزود: پرداخت سرانه مدارس از سوی دولت نزدیک عدد صفر است ولی می‌کوشیم افراد بی‌بضاعت که توان مالی برای ثبت‌نام فرزندان خود را ندارند در اولویت باشند و سایر خانواده‌ها هم در نظر داشته باشند هزینه‌ای که به‌صورت اختیاری در اختیار مدارس قرار می‌دهند صرف همین امور می‌شود.

موسوی‌زاده ضمن اختیاری خواندن هزینه مدارس افزود: بر اساس ماده 30 آیین‌نامه اجرایی مصوب شورای عالی آموزش پرورش مدارس حق دریافت اجباری هیچ‌گونه وجهی به‌جز کتاب درس و بیمه دانش‌آموزی را ندارند و والدین می‌توانند به‌صورت اختیاری برای کمک به هزینه‌های مدارس وجوهی را پرداخت کنند.

مدیر آموزش و پرورش نجف‌آباد ابراز داشت: در سطح شهرستان هرسال حدود 30 کلاس درس کسری داریم و در تلاشیم با حضور خیرین مدرسه‌ساز این کمبود را جبران کنیم. باوجود این کسری‌ها 40 درصد مدارس ما فرسود هستند اما مدرسه خشتی و گلی و خطرساز در شهرستان نجف‌آباد وجود ندارد.

انتهای پیام/63109/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول